Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita
Pemuda BERSATU akan pastikan kemenangan Anwar di Port Dickson

PRK PD | Ketua Armada Parti Pribumi Bersatu (BERSATU), Syed Saddiq Syed Abdul Rahman bersedia membantu dalam kempen Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Port Dickson bagi memastikan kemenangan berpihak kepada Pakatan Harapan (HARAPAN).

Beliau berkata sokongan itu bagi memastikan calon Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim yang bertanding di kerusi berkenaan akan mencapai kemenangan.

“Sebelum Pilihan Raya Umum ke-14, saya sebagai anggota majlis presiden Pakatan Harapan ketika menandatangani menyedari memang akan berlaku peralihan kuasa daripada Tun Mahathir kepada Anwar dan itu adalah perkara yang dipersetujui bersama.

"Sebagai anak muda saya tidak mahu ingkar janji terutamanya melibatkan perjanjian bertulis dan apa yang penting adalah kemenangan kepada PH (HARAPAN) adalah mustahak" katanya kepada pemberita selepas menghadiri Program Unlocking The Power Of Young People di Kota Kinabalu hari ini.

Dalam pada itu, Syed Saddiq menafikan wujudnya sebarang gerakan memboikot kempen Anwar di Port Dickson oleh BERSATU terutama dalam kalangan ahli Armada.

Mengenai program itu, Syed Saddiq mahu sesi dialog itu perlu dijalankan pada setiap masa dan tidak hanya dilakukan ketika menjelang pilihan raya sahaja kerana pelbagai isu baharu akan timbul yang melibatkan golongan belia.

“Ini bagi memastikan suara belia akan diambil kira dalam proses membina masa depan Malaysia Baru,” katanya.

- Bernama

Lihat Komen
ADS