Paling Popular
Terkini
story images
story images
story images
story images

Bakal Presiden PKR, Datuk Seri Datuk Seri Anwar Ibrahim, yang juga adalah calon Pakatan Harapan (HARAPAN) pada pilihan raya kecil (PKR) Port Dickson enggan melayan tuduhan liwat terbaru yang dilemparkan terhadapnya.

“Sudahlah. Sudah lebih 20 tahun saya difitnah dengan pelbagai perkara.

“Jadi Lokman pun sudahlah, cari modal lain,” katanya pada sidang media di Bilik Gerakan Utama PRK Port Dickson, hari ini.

Walau bagaimanapun, Anwar berkata, beliau belum berhasrat mengambil tindakan undang-undang buat masa ini kerana mahu memberi tumpuan kepada PRK dihadapinya.

“Saya minta individu terbabit menghentikan perbuatan memfitnah saya,” katanya.

Semalam, Lokman dalam catatan di Facebooknya mendakwa bahawa Mediacorp Singapura melaporkan seorang pelajar Indonesia membuat laporan polis di Singapura bahawa dia telah diliwat oleh Anwar.

Mediacorp kemudian mengeluarkan penafian menjadi sumber laporan berkenaan dan menyifatkannya sebagai berita palsu. Mereka juga memaklumkan kepada Lokman supaya menurunkan berita itu. Menurut syarikat itu, pihak berkuasa Singapura juga menafikan wujudnya laporan polis berkenaan.

Hantaran itu kemudian dipadamkan dan Lokman menjelaskan bahawa artikel tersebut tidak diterbitkan oleh Mediacorp.

Sementara itu, kira-kira jam 11 pagi tadi, Pengarah Komunikasi Strategik PKR, Fahmi Fadzil, membuat laporan polis mengenai dakwaan berkenaan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Port Dickson.

Pengarah Komunikasi PKR, Fahmi Fadzil hari ini membuat laporan polis ke atas Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Lokman Noor Adam yang dalam hantaran di Facebook mendakwa bakal presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim terbabit dengan dakwaan liwat terbaru.

"Saya membuat laporan ini kerana saya fikir kenyataan itu dibuat dengan niat jahat, penuh tuduhan dan cubaan mengubah persepsi orang ramai terhadap Anwar yang adalah calon dalam pilihan raya kecil Port Dickson," kata Fahmi.

Beliau menggesa pihak berkuasa untuk mengambil tindakan segera kerana katanya, beliau dimaklumkan Lokman akan mengeluarkan lebih banyak kenyataan "tidak berasas" seperti itu dalam masa terdekat.

Sementara itu, Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail turut menafikan dakwaan terbaru itu yang menurutnya seolah-olah cubaan untuk menjejaskan kerjaya politik suaminya.

"(Dakwaan ini) sudah jawab... itu fake news (berita palsu)," kata Wan Azizah.

Beliau ditemui pada majlis pelancaran bulan kaunseling kebangsaan tahun 2018 di ibu pejabat Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat di Putrajaya.

Lihat Komen
ADS