Paling Popular
Terkini
story images
story images
mk-logo
Berita
Kereta langgar kawasan restoran, seorang maut dan 4 cedera

Seorang wanita maut dan sekurang-kurangnya empat lagi pelanggan sebuah restoran cedera akibat dirempuh sebuah kenderaan pacuan empat roda dalam kejadian di Taman Equine di Serdang, Selangor malam tadi.

Ketua Polis Daerah Serdang ACP Ismadi Borhan berkata, wanita berusia 57 tahun itu sedang makan malam bersama anggota keluarganya di hadapan premis berkenaan sebelum dilanggar pada kira-kira 8.15 malam.

"Siasatan awal mendapati pemandu kenderaan itu enggan berhenti malah melanggar beberapa pelanggan lain yang sedang menjamu selera selain melanggar tiga kereta.

“Pemandu kenderaan itu kemudian melarikan diri dari lokasi kejadian," katanya ketika ditemui pemberita di lokasi kejadian.

Beliau berkata polis sedang meneliti rakaman kamera litar tertutup bagi mengenal pasti suspek dan kenderaan yang dipandunya, selain sedang menentukan jumlah sebenar mangsa yang cedera.

Komander Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Balai Bomba dan Penyelamat Serdang, Zolkipli Sailan berkata pihaknya menerima panggilan mengenai kejadian itu pada 8.32 malam dan lapan anggota termasuk dirinya digerakkan ke lokasi kejadian.

"Seorang wanita meninggal dunia manakala dua wanita dan dua lelaki berusia antara 33 dan 71 tahun mengalami kecederaan dalam insiden itu," katanya sambil menambah mangsa yang cedera termasuk seorang lelaki warga Myanmar.

Beliau berkata mangsa yang maut dan cedera dihantar ke Hospital Serdang.

Tinjauan Bernama mendapati kejadian berlaku di kawasan parkir di hadapan restoran itu yang diletakkan kerusi dan meja makan untuk pelanggan.

Sementara itu, seorang anggota keluarga mendiang yang hanya dikenali sebagai Wong, berusia 50-an, berkata mangsa tiba di restoran itu pada kira-kira pukul 7.00 malam untuk menjamu selera sebelum musibah itu berlaku.

-Bernama

Lihat Komen
ADS