Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita
'Kita balik kampung sama-sama meski abang kaku'
Diterbitkan:  Dec 18, 2018 5:47 PM
Dikemaskini: 9:47 AM

Nurul Najihah Mohd Radzi, 25, berkongsi rasa pilunya menghantar jenazah tunangnya, anggota bomba Allahyarham Muhammad Adib Mohd Kassim ke Kedah untuk pengebumian.

Nurul Najihah dan Muhammad Adib sebelum ini berencana untuk berkahwin pada hujung bulan ini.

Bagaimanapun, hasrat mereka tidak kesampaian apabila Muhammad Adib menghembuskan nafas terakhir pada 9.41 malam tadi.

“Esok (hari ini) kita sama-sama cuti untuk balik kampung untuk wedding (perkahwinan) kita. Ya abang, kita balik. Kita balik sama-sama.

"Esok 18/12/2018 hari kita balik drive (memandu), orang balik juga dengan abang tapi abang dalam keadaan kaku. Tenanglah kamu, setenang orang tengok kamu tadi,” katanya dalam perkongsian di Instagram.

Muhammad Adib merupakan anggota bomba yang cedera parah dalam insiden rusuhan di Kuil Seafield Sri Maha Mariamman di Subang Jaya 27 Oktober lalu.

Setelah hampir tiga minggu bertarung nyawa, Muhammad Adib meninggal dunia semalam di Institut Jantung Negara (IJN) Kuala Lumpur.

Jenazah Allahyarham diterbangkan dengan helikopter MI17-IV milik Jabatan Bomba dan Penyelamat ke Kedah pada 8.50 pagi tadi dan tiba di Kuala Kedah pada pukul 10.30 pagi.

Allahyarham selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Masjid As-Saadah, Kampung Tebengau Tepi Laut, Kuala Kedah.

Jenazah Allahyarham selesai dikebumikan pada pukul 1.50 petang dengan dihadiri kira-kira 1,000 orang yang terdiri daripada ahli keluarga, saudara-mara dan penduduk tempatan.

Lihat Komen
ADS