Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita
Azmin kini pengerusi MTNg Kelantan
Diterbitkan:  Jan 31, 2019 4:10 PM
Dikemaskini: 8:10 AM

Menteri Hal Ehwal Ekonomi, Azmin Ali, dilantik mengetuai Majlis Tindakan Negeri (MTNg) Kelantan, berkuat kuasa 1 Januari lalu.

Jabatan Perdana Menteri dalam satu kenyataan hari ini berkata, pelantikan itu dipersetujui Menteri Dr Mahathir Mohamad.

"MTNg diwujudkan di setiap negeri sebagai badan utama peringkat negeri yang bertanggungjawab memastikan keputusan Majlis Tindakan Negara (MTN) dapat dilaksanakan.

"Untuk Kelantan, perdana menteri bersetuju untuk melantik Azmin Ali sebagai pengerusi berkuat kuasa 1 Januari, " kata kenyatan yang dikeluarkan Unit Penyelarasan dan Pelaksanaan (ICU) JPM.

Menurut kenyataan itu, MTNg akan bertindak sebagai platform penyelarasan utama bagi keputusan dasar berkaitan penyelarasan perancangan, pemantauan dan pengesanan perancangan dasar dan projek pembangunan serta intensif semasa kerajaan persekutuan di peringkat negeri.

Justeru, bagi memastikan segala projek pembangunan yang dirancang di negeri Kelantan berjalan lancar, kerajaan persekutuan berharap kerajaan negeri dapat memberi kerjasama sepenuhnya.

"Ini penting bagi memastikan usaha keras kerajaan persekutuan untuk membawa pembangunan fizikal dan insaniah ke seluruh jajahan di Kelantan dapat memberi impak optimum kepada negeri dan rakyatnya.

"Komitmen kerajaan persekutuan untuk melonjakkan pembangunan Kelantan adalah jelas apabila diletakkan sebagai sebuah negeri yang diberi keutamaan dalam pengagihan peruntukan pembangunan," jelas kenyataan itu. 

Lihat Komen
ADS