Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Calon PH akui sedikit sebanyak tergugat dengan Najib

Calon Pakatan Harapan (PH), Muhammad Aiman Zainali mengakui kehadiran bekas perdana menteri, Najib Razak sedikit menggugat melalui kempennya pada pilihan raya kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Semenyih.

Bagaimanapun katanya, dia yakin tetap mendapat sokongan padu daripada rakyat Semenyih.

"Itu (tergugat) mungkinlah ada sedikit sebanyak, tapi apabila saya datang dan salam nampak penerimaan masyarakat pada saya agak baik.

"Saya akan teruskan konsep begitu supaya dapat mendekatkan lagi diri saya dengan rakyat dan dapat mengeratkan lagi hubungan dengan masyarakat Semenyih," katanya ketika mengadakan lawatan di medan selera Pertubuhan Peladang Beranang, Semenyih, hari ini.

Malam tadi kira-kira 1,000 penduduk sekitar hadir pada program Najib di pangsapuri Baiduri, Bandar Tasik Kesuma Beranang.

Di lokasi sama dengan program Najib malam tadi turut berlangsung kempen PH yang dihadiri Menteri Besar Selangor, Amirudin Shari.

Dengan jarak kira-kira lebih 100 meter, program Najib dihadiri orang ramai manakala program PH sekitar ratusan penyokong saja.

Najib sebelum ini turut mendapat sambutan hangat warga Semenyih ketika turun bersantai bersama masyarakat di Tesco Semenyih.

Sementara itu, Aiman berkata warga Semenyih boleh menerimanya sebagai wakil mereka meskipun usianya masih muda.

"Alhamdulillah penerimaan rakyat bila jumpa rakyat ketika pergi pasar, masjid, surau, mereka nampak menyokong kepada saya dan harapnya akan diterjemah atas kertas undi.

"Maklum balas diterima amat baik, mereka suka orang muda, golongan muda lebih aktif, lebih proaktif. Jadi saya beri keyakinan kepada mereka untuk bantu rakyat Semenyih,” katanya.

Lihat Komen
ADS