Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita
Tak wajar boikot barangan bukan Islam - kabinet
Diterbitkan:  Sep 4, 2019 5:49 PM
Dikemaskini: 10:54 AM

Kabinet menolak tindakan memboikot barangan keluaran pengusaha bukan Islam dan menyifatkan kempen itu sebagai tidak wajar.

“Jemaah menteri menolak pemikiran dan pendirian sempit berasaskan sentimen perkauman yang cuba dimainkan oleh pihak tertentu kerana ia boleh menjejaskan keharmonian dan kesejahteraan negara.

“Sebaliknya rakyat diseru untuk menyokong kempen beli barangan buatan Malaysia kerana ia akan memberi kebaikan kepada negara,” menurut kenyataan Jabatan Perdana Menteri hari ini.

Kenyataan itu dikeluarkan selepas mesyuarat kabinet yang dipengerusikan Timbalan Perdana Menteri Dr Wan Azizah Dr Wan Ismail hari ini.

Kempen “beli produk Muslim dulu” dikesan sejak akhir tahun lepas, bertujuan menggalakkan pembelian produk keluaran Muslim.

Kempen itu kurang mendapat perhatian luas sehingga sekitar Ogos, apabila semakin ramai orang menyertai laman dan kumpulan kempen tersebut di media sosial.

Bagaimanapun, terdapat penyokong kempen itu pergi lebih ekstrem dengan mengajak orang ramai memboikot produk bukan Muslim.

Lihat Komen
ADS