Paling Popular
Terkini
story images
story images
mk-logo
Berita
Muhyiddin jumpa presiden parti pro-PN, Zahid tak hadir

Perdana Menteri Muhyiddin Yassin mengadakan pertemuan dengan semua presiden parti yang menyokong Kerajaan Perikatan Nasional (PN) di Bangunan Perdana Putra, pagi tadi.

Menurut satu sumber Umno, bagaimanapun perjumpaan itu tidak dihadiri presiden Umno, Ahmad Zahid Hamidi.

Menurutnya, pertemuan dengan ketua-ketua parti itu diadakan pada pukul 9.30 pagi sebelum mesyuarat khas kabinet yang dijadual 10.30 pagi hari ini.

"Kesemua ketua parti termasuk Sabah dan Sarawak hadir ke pertemuan pagi tadi.

"Cuma Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi tidak hadir," kata sumber itu kepada Malaysiakini.

Zahid memberitahu The Star bahawa dia tidak datang kerana mengalami sakit perut dan Setiausaha Agung BN, Annuar Musa mewakilinya dalam pertemuan itu.

Sementara itu, satu lagi sumber memberitahu yang Zahid menukar keputusan untuk tidak hadir pada saat-saat akhir pada pagi ini.

"Sememangnya beliau dijadualkan hadir pada mesyuarat pada pagi ini, namun beliau menukar fikiran pada saat-saat akhir atas keputusan peribadi," kata sumber tersebut.

Terdahulu, Muhyiddin tiba di Bangunan Perdana Putra, kira-kira jam 9.20 pagi tadi.

Sementara itu, Bernama melaporkan Presiden PAS Abdul Hadi Awang dilihat memasuki bangunan Perdana Putra, pagi tadi.

Malam tadi, menteri kabinet mengadakan pertemuan tidak rasmi di rumah Perdana Menteri Muhyiddin Yassin di Bukit Damansara setelah Yang Di-Pertuan Agong menolak memberi perkenan untuk mengisytiharkan darurat.

Sumber kerajaan mengesahkan kepada Malaysiakini bahawa semua menteri hadir dalam pertemuan yang diadakan beberapa jam selepas Yang Di-Pertuan Agong secara rasmi menolak permintaan darurat oleh Muhyiddin yang dikemukakan pada Jumaat lalu.

Mesyuarat bermula sekitar jam 9 malam dan berakhir sekitar jam 11 malam.

Lihat Komen
ADS