Malaysiakini
BERITA

Muhyiddin hadir sidang DUN Johor

Bernama

Diterbitkan
Dikemaskini 6 Dis 2020, 4:21 pagi

DUN JOHOR | Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini menghadiri persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Johor di Kota Iskandar di Iskandar Puteri, atas kapasitinya sebagai Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Gambir.

Presiden Bersatu itu tiba di Bangunan Sultan Ismail pada 11.20 pagi, disambut oleh Setiausaha Kerajaan negeri Datuk Azmi Rohani, sebelum masuk ke dalam dewan dan ke tempat duduknya yang bersebelahan dua bekas menteri besar, iaitu Datuk Osman Sapian (Bersatu-Kempas) dan Datuk Dr Sahruddin Jamal (Bersatu-Bukit Kepong).

Mengikut aturan mesyuarat, hari ini merupakan hari terakhir DUN Johor bersidang dengan Menteri Besar Datuk Hasni Mohammad menggulung perbahasan Belanjawan Johor 2021 sebelum rang undang-undang itu dibuka untuk undian Adun bagi kelulusan.

Persidangan DUN Johor bermula pada 26 Nov lepas dengan pembentangan Belanjawan Johor 2021 yang bertemakan ‘Berdaya Tahan Demi Kemakmuran’.

- Bernama

Mulai 15 Oktober 2020, Malaysiakini versi BM memperkenalkan sistem komen baru yang lebih baik.

Untuk berhubung secara telus dan bertanggungjawab dengan pengulas lain, pembaca BM kini perlu menjadi pelanggan berbayar. Anda dapat mengakses kandungan semua bahasa dan menulis komen di semua platform Malaysiakini.

Bersatu sokong media bebas.