Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita
Lelaki hangus, maut terkena renjatan elektrik di Gua Musang
Diterbitkan:  Jun 13, 2021 11:15 PM
Dikemaskini: 3:15 PM

Seorang lelaki berusia 56 tahun ditemukan maut dipercayai terkena renjatan pagar elektrik yang dipasang sendiri untuk menghalau haiwan liar daripada memasuki kebunnya di Kampung Star Baru, di Gua Musang hari ini.

Ketua Polis Daerah Gua Musang Supt Sik Choon Foo berkata mangsa, Mokhtar Mat Nor, ditemukan jirannya kira-kira 8 pagi dengan mayatnya dalam keadaan terbaring dan keseluruhan badannya hangus.

Beliau berkata berdasarkan siasatan awal, mangsa dipercayai maut dalam kejadian kira-kira tiga hari lepas, apabila kakinya terbelit dawai yang disambungkan antara pagar elektrik berkenaan dengan rumah mangsa.

"Kakitangan Tenaga Nasional Berhad (TNB) juga terpaksa dipanggil untuk memotong terlebih dahulu dawai yang dipasang untuk kebunnya itu kerana masih ada arus elektrik bagi membolehkan mayat mangsa dibawa keluar," katanya ketika dihubungi.

Beliau berkata mayat mangsa dihantar ke Hospital Gua Musang bagi proses bedah siasat.

Sementara itu, Mohd Razali Harun, 54, berkata dia tidak bertemu dengan mangsa sejak tiga hari lepas namun tidak menyangka bahawa mangsa ditimpa kemalangan sebegitu.

Menurutnya, dia terhidu bau busuk dari rumah Mokhtar ketika keluar untuk menoreh getah sebelum menjumpai mayat mangsa.

"Sebaik masuk ke dalam rumah, saya melihat mangsa terbaring. Saya tidak berani untuk mendekatinya kerana dawai itu mungkin masih ada arus elektrik," katanya ketika ditemui di lokasi kejadian.

- Bernama

Lihat Komen
ADS