Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Wanita meninggal dunia depan klinik positif Covid-19
Diterbitkan:  Jul 22, 2021 7:57 AM
Dikemaskini: 11:59 PM

Polis Klang Selatan mengesahkan seorang wanita yang menghidap Covid-19 meninggal dunia di hadapan sebuah klinik ketika dia cuba mendapatkan rawatan di situ.

Pengesahan itu dibuat pihak berkuasa selepas beberapa klip video dan foto memaparkan seorang wanita terbaring di hadapan sebuah klinik di Taman Sentosa tular di platform media sosial.

Ketua Polis Daerah Klang Selatan, Shamsul Amar Ramli, berkata kejadian berlaku kira-kira jam 9.45 pagi semalam, ketika wanita itu dan adiknya mahu mendapatkan rawatan di klinik terbabit.

“Semasa berada di hadapan klinik tersebut, tiba-tiba wanita itu telah rebah dan tidak sedarkan diri.

"Pihak ambulans yang tiba di lokasi mengesahkan wanita tersebut telah meninggal dunia.

"Mayat wanita tersebut telah dihantar ke Hospital Shah Alam dan hasil keputusan ujian saringan awal rapid test kit (RTK) mendapati wanita tersebut positif Covid-19," katanya dalam kenyataan dikeluarkan malam tadi.

Shamsul Amar juga berkata wanita terbabit memiliki sejarah penyakit diabetes dan darah tinggi.

Kes itu diklasifikasikan sebagai kematian mengejut Covid-19.

Kejadian itu berlaku selepas negara ini merekodkan 199 kematian akibat Covid-19 semalam, yang merupakan angka tertinggi sejak wabak itu melanda.

Daripada jumlah tersebut, 33 orang (16.6 peratus) meninggal dunia sebelum tiba di hospital dengan kebanyakan kes berlaku di Lembah Klang.

Lihat Komen
ADS