Paling Popular
Terkini
story images
story images
mk-logo
Berita
Bos Mydin halalkan tindakan ceroboh pasar raya jika sebab darurat
Diterbitkan:  Dec 21, 2021 12:36 PM
Dikemaskini: 4:40 AM

Selepas orang awam memecah masuk pasar raya Mydin Mart cawangan Sri Muda di Shah Alam, bos syarikat rangkaian perniagaan itu hari ini tampil untuk melegakan perasaan mereka.

Menurut Pengarah Urusan Mydin Holdings (M) Bhd, Ameer Ali Mydin, dia menerima kejadian itu malah menghalalkan barangan yang diambil orang ramai demi kelangsungan hidup mereka.

Memberi maklum balas susulan insiden Mydin Mart dipecah masuk itu, Ameer berkata, sejujurnya dia tidak menyokong perbuatan mencuri sedemikian.

"Namun dalam keadaan darurat, mereka mungkin tiada pilihan dan terpaksa melakukan perbuatan tersebut demi kelangsungan hidup.

"Dengan seikhlas hati saya menghalalkan mereka yang melakukan perbuatan tersebut dengan niat untuk meneruskan kelangsungan hidup akibat bantuan yang tiba lambat dan bukan dengan niat yang sebaliknya," kata Ameer dalam kenyataan media hari ini.

Terdahulu Malaysiakini melaporkan mangsa banjir di kawasan tersebut terpaksa memecah masuk ke pasar raya berhampiran kerana ramai antara mereka terputus bekalan makanan dan menahan kelaparan.

Ameer berkata, dia turut bersimpati dengan kejadian banjir yang teruk melanda terutamanya ketika negara masih dalam krisis pandemik Covid-19.

"Cawangan Maydin Mart di Sri Muda Shah Alam turut turut musnah akibat banjir dan mengakibatkan kerugiaan jutaan ringgit," jelasnya.

Lihat Komen
ADS