Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita
Kebakaran di rumah Ngeh, polis syaki ada unsur khianat

Kebakaran berlaku di rumah Ahli Parlimen Beruas, Ngeh Koo Ham pada sebelah pagi tadi, dengan polis mengesyaki ada unsur khianat.

Ketua Polis Perak Yusri Hassan Basri tidak menolak kemungkinan kebakaran itu melibatkan tindakan khianat sambil menyatakan siasatan dijalankan dari pelbagai sudut.

“Betul, polis sedang menjalankan siasatan menyeluruh dari pelbagai aspek. Saya mohon mana-mana saksi untuk tampil membantu siasatan,” katanya kepada Malaysiakini ketika ditanya sama ada polis mengesyaki tindakan khianat dalam kejadian itu.

Pengarah Bomba Perak Sayani Saidon ketika dihubungi berkata pihaknya masih menyiasat punca kebakaran, namun tidak menolak kemungkinan tindakan khianat.

Dia berkata pihaknya telah menggerakkan penyiasat forensiknya, manakala anjing penghidu K9 juga dikerahkan untuk membantu siasatan.

SinChew Daily melaporkan tiada kemalangan jiwa dilaporkan dalam kejadian 2.50 pagi itu.

Menurut laporan itu, tiga kereta musnah dalam kejadian berkenaan, termasuk Mercedes E300, yang terbakar sepenuhnya. Turut hangus sebahagiannya ialah Honda CRV dan Toyota Hilux, serta bumbung anjung rumah.

Ngeh dan isterinya dilaporkan tidur semasa kejadian sebelum mereka dikejutkan oleh orang yang lalu lalang yang membunyikan loceng rumah dan memaklumkan kebakaran itu.

Jabatan Bomba dan Penyelamat Ayer Tawar menerima laporan mengenai kejadian itu pada 3.05 pagi dan tiba di tempat kejadian pada 3.12 pagi.

Ngeh, yang juga Pengerusi DAP Perak membuat laporan mengenai perkara itu di balai polis Ayer Tawar.

Masih belum dapat dipastikan sama ada kebakaran itu melibatkan tindakan khianat.

Ngeh baru-baru ini menimbulkan kontroversi kerana cadangannya memasukkan pakar bukan Islam dalam jawatankuasa khas untuk mengkaji bidang kuasa Mahkamah Syariah.

Berikutan tindak balas yang meluas, dia memohon maaf dan menarik balik cadangannya.

Lihat Komen
ADS