Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Sukan
Kontinjen Sukan SEA negara di landasan tepat
Diterbitkan:  Dec 5, 2016 6:13 PM
Dikemaskini: 10:17 AM

Persiapan kontinjen negara untuk menghadapi Sukan SEA 2017 berjalan seperti dirancang dan berada di landasan yang tepat.

Ketua kontinjen negara ke temasya sukan itu, Datuk Marina Chin berkata beliau berpuas hati dengan persiapan pasukan dan persatuan bagi setiap kategori sukan yang akan disertai.

Namun, beliau berkata masih ada beberapa kelemahan tertentu yang perlu diatasi dengan segera.

"Semua persatuan ada kelebihan dan kelemahan masing-masing. Sekiranya kelemahan itu dikenal pasti, ia perlu dapatkan bantuan daripada Majlis Sukan Negara (MSN) dan sebagainya," katanya.

Beliau pada sidang media selepas mesyuarat bersama pengurus pasukan di Kuala Lumpur, hari ini.

Dalam pada itu, Setiausaha Agung Majlis Olimpik Malaysia (MOM) Datuk Low Beng Choo memberi jaminan venue pertandingan bagi semua acara pada Sukan SEA 2017 akan siap seperti dijadualkan.

Beng Choo turut memaklumkan venue bagi bola sepak juga mungkin ditambah kepada lima atau enam kerana semua 10 anggota ASEAN dijangka menyertai acara itu.

"Kita perlukan venue yang banyak untuk acara bola sepak. Tambahan pula pada edisi kali ini mempertandingkan kategori lelaki dan wanita," katanya sambil menambah semua venue pertandingan masih belum dimuktamadkan.

"Perancangan 'Pelan B' tetap ada sekiranya berlaku sebarang perkara yang tidak diingini pada venue pertandingan itu nanti," katanya.

-Bernama

Lihat Komen
ADS