Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Sukan
Ibra rasa makin muda, macam Benjamin Button
Diterbitkan:  Apr 10, 2017 12:22 PM
Dikemaskini: 4:28 AM

Penyerang Manchester United, Zlatan Ibrahimovic mengaku kudratnya masih kuat untuk terus beraksi meskipun usianya mencecah 35 tahun.

Malah, bintang kelahiran Sweden itu berada dirinya semakin muda walaupun usia bertambah.

Ibrahimovic berjaya menyumbang satu gol ketika Man U menumpaskan Sunderland 3-0 dalam saingan EPL malam tadi melengkapkan 27 gol diciptanya sejak menyertai kelab bimbingan Jose Mourinho awal musim ini.

"Saya tidak mampu berlari sepantas 10 atau 15 tahun lalu. Namun, dengan pertambahan umur saya lebih berpengalaman, lebih cerdas dan tidak mensisa-siakan tenaga untuk perkara tidak penting," katanya seperti dilaporkan Sky Sport.

Sejak usianya menjangkau 30 tahun, bekas pemain Paris Saint-Germain itu sudah merekodkan 250 gol dalam tempoh lima tahun.

Untuk menjelaskan maksud kata-katanya, Ibrahimovic menyamakan dirinya seperti watak Benjamin Button lakonan Brad Pitt dalam filem The Curious Case of Benjamin Button.

Sentiasa rasa optimis

Dalam filem arahan David Fincher itu, Button adalah watak seorang lelaki yang dilahirkan tua dan - tidak seperti manusia normal - semakin lama dia meningkat muda.

"Saya rasa seperti Benjamin Button, lahir tua dan akan mati muda," katanya.

Bekas pemain Barcelona dan Juventus itu juga berkata, latihan gigih dan keyakinan diri yang tinggi membantunya dalam perjalanan karier sejak 2001.

"Saya kuat berlatih, menjaga tumpuan dan percaya dengan kemampuan diri saya. Saya sering menikmati perlawanan tanpa rasa cemas," jelasnya.

Pada aksi malam tadi, Ibrahimovic membantu Man U meraih tiga mata untuk mengekalkan posisi mereka di tangga kelima liga.

Dia bagaimanapun tetap yakin, The Red Devils akan berada di kedudukan empat terbaik sekali gus layak beraksi di Liga Juara-juara musim depan.

"Tiga mata hari ini sangat penting. Namun, kami perlu terus fokus dan yakin dapat mengakhiri musim di kedudukan empat terbaik.

"Man U selalu optimis. Mungkin kami tidak bermula dengan meyakinkan, tetapi pada akhirnya kami bangkit dan menjadi pasukan yang lebih baik," tambahnya.

Lihat Komen
ADS