Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
story images
story images
mk-logo
Sukan
Harimau Malaya akan lebih baik, kata Vingada
Diterbitkan:  Jun 14, 2017 2:17 PM
Dikemaskini: Jun 15, 2017 6:03 AM

Tewas 1-2 kepada pasukan Lubnan malam tadi pastinya tidak memuaskan hati ketua jurulatih skuad bola sepak Malaysia, Nelo Vingada.

Namun, dia tetap yakin dan positif terhadap kemampuan barisan pemain negara untuk tampil lebih baik pada masa akan datang.

"Saya tidak berpuas hati dengan keputusan ini di mana pasukan lawan menjaringkan gol pada minit akhir perlawanan. Bagaimanapun, saya gembira dengan prestasi pemain.

"Mereka telah berusaha sehabis baik untuk mempamerkan corak permainan ampuh dan bekerja keras malam ini," seperti disiar di laman rasmi FAM.

Beliau mengulas perlawanan pertama Harimau Malaya dalam aksi Kumpulan B Kelayakan Piala Asia 2019, malam tadi.

Aksi di Stadium Tan Sri Haji Hassan Yunos, Larkin tersebut menyaksikan Malaysia mendahului pasukan pelawat 1-0 di separuh masa pertama.

Bagaimanapun, Safiq Rahim dan rakan-rakan gagal mempertahankan gawang negara apabila dibolosi dua gol pada fasa akhir masa permainan menjadikan keputusan berakhir dengan kedudukan 1-2.

Sementara itu, Vingada mengakui anak buahnya melakukan beberapa kesilapan di samping melepaskan peluang terbaik untuk menghasilkan gol.

"Terdapat beberapa kesilapan telah dilakukan, tetapi saya percaya pasukan kita akan menjadi lebih baik lagi. Ketika kedudukan terikat 1-1, kita terlepas peluang baik di hadapan gol dan Lubnan mengambil kesempatan untuk menjaringkan gol kemenangan.

"Saya berharap ia tidak akan berulang pada perlawanan akan datang," katanya.

Jurulatih dari Portugal itu menegaskan barisan pemain yang ada kini akan menjadi lebih baik pada bulan September nanti menjelang perlawanan kedua menentang skuad Hong Kong.

"Ada banyak lagi kejohanan akan datang dan saya akan berpeluang untuk meneliti pemain-pemain termasuk skuad Sukan SEA," jelasnya.

Lihat Komen
ADS