Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini

Juara bertahan, Kedah, melakar kemenangan besar dengan menundukkan Melaka 6-2 dalam perlawanan Kumpulan C Piala Malaysia di Stadium Hang Jebat, Melaka malam ini.

Skuad Lang Merah membuka jaringan seawal minit kelima menerusi Ahmad Fakri Saarani sebelum Sandro Da Silva menambah jaringan pada minit ke-35 dan ke-39.

Bermula babak kedua, Muhammad Akram Mahinan menambah luka tuan rumah apabila menjaringkan gol keempat pada minit ke-48 diikuti dua lagi gol pada minit ke-77 dan ke-90 masing-masing menerusi Ken Ilso dan Muhammad Akhyar Abdul Rashid.

Dua gol tuan rumah diperolehi menerusi jaringan Mohd Azinee Taib pada minit ke-21 dan Muhammad Fauzi Roslan pada minit ke-53.

Dalam satu lagi aksi Kumpulan C, Kelantan gagal meneruskan rentak cemerlang apabila tewas 0-2 kepada UiTM FC di Stadium UiTM Shah Alam.

Dua gol UiTM FC diperolehi menerusi jaringan Akanni-Sunday Wasiu pada minit kelima dan ke-45.

Naib juara Piala Malaysia, Selangor kekal pendahulu Kumpulan D dengan 10 mata, selepas meraih kemenangan 3-2 ke atas Terengganu di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu, malam ini.

Ismail Faruqi meletakkan tuan rumah mendahului lawan 1-0 pada minit ke-23 sebelum Selangor bangkit pada babak kedua selepas Francis Forkey Doe menyempurnakan sepakan percuma pada minit ke-51 sebelum Muhammad Syahmi Safari menambah jaringan empat minit kemudian.

Pada minit ke-77, skuad Penyu menyamakan kedudukan menerusi jaringan Tchetche Hermann Brice Kipre Rufino sebelum Segovia Del Burgo muncul wira skuad Gergasi Merah apabila menjaringkan gol kemenangan pada minit ke-90.

Dalam satu lagi perlawanan Kumpulan D, juara bertahan Liga Super, Johor Darul Ta’zim (JDT) mengutip tiga mata selepas menundukkan Sarawak 2-0 Stadium Negeri, Kuching.

Penyerang import sensasi, Mohamad Ghaddar meledak gawang tuan rumah pada minit ke-40 sebelum Safiq Rahim menambah jaringan kedua pada minit ke-75.

Bagaimanapun, skuad Harimau Selatan menduduki tangga kedua kumpulan dengan tujuh mata di belakang Selangor dengan 10 mata.

Dalam aksi Kumpulan A pula, Negeri Sembilan menewaskan Pahang 2-1 dalam perlawanan di Stadium Tuanku Abdul Rahman, Paroi.

Dua gol tuan rumah diperoleh pada minit ke-10 dan ke-35 masing-masing menerusi jaringan Farderin Kadir dan Khairul Anwar Shahrudin manakala gol tunggal pasukan Tok Gajah dijaringkan penyerang import dari Korea Selatan, Jaewon Heo pada minit ke-87.

PKNP FC kekal menghuni tangga pertama Kumpulan A, selepas meraih kemenangan selesa 4-1 ke atas T-Team dalam perlawanan di Stadium Proton, Tanjung Malim.

Empat gol PKNP FC dijaringkan Kim Hyeon Woo pada minit ke-30 diikuti jaringan Muhammad Shahrel Fikri, sembilan minit kemudian dan dua lagi jaringan menerusi Mohamad Hafiz Ramdan pada minit ke-46 sebelum Vincent Lucas menyempurnakan sepakan penalti pada minit ke-72.

Gol saguhati T-Team diperolehi menerusi jaringan Joseph Yannick Ndjeng pada minit ke-79.

Bagi Kumpulan B, Perak mengutip tiga mata selepas mengalahkan PKNS FC 3-1 pada perlawanan yang berlangsung di Stadium Shah Alam.

Tiga gol Perak diperolehi menerusi Yashir Pinto pada minit ke-28, diikuti Mohd Nazrin Mohd Nawi pada minit ke-60 dan pemain import dari Brazil Gilmar Filho pada minit ke-75 manakala gol tunggal PKNS FC menerusi Patrick Wleh pada minit ke-82.

Tiga gol Thiago Fernandez (minit ke-31, ke-50, ke-53) dan satu daripada Ifedayo Olusegun pada minit ke-59 meletakkan Felda United selesa dengan kemenangan 4-1 ke atas Kuala Lumpur, di Stadium Majlis Perbandaran Selayang.

Gol tunggal Kuala Lumpur dijaringkan Guilherme De Paula dalam masa tambahan.

-Bernama

Lihat Komen
ADS