Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini

Perlawanan kelima peringkat kumpulan menyaksikan tiga lagi pasukan mengesahkan tiket ke saingan suku akhir Piala Malaysia 2017, malam ini.

JDT, Kedah dan Felda United berjaya meraih tiga mata penuh berdepan lawan masing-masing untuk memastikan mereka layak beraksi dalam pusingan kalah mati.

Skuad Harimau Selatan yang berdepan kunjungan Terengganu di Stadium Tan Sri Hassan Yunos, Larkin terus mengekalkan rekod tanpa kalah di gelanggang sendiri dengan membenam skuad Penyu 5-0.

Jaringan dihasilkan Safawi Rasid melalui sepakan penalti pada minit ke-19 membuka kegembiraan penyokong JDT sebelum skuad bimbingan Ulisses Morais terus berpesta gol.

Empat lagi gol berjaya di cipta melalui sentuhan Fadhli Shas di minit ke-38, S Kunalan (45+1'), Hazwan Bakri (49') dan Darren Lok (80').

Keputusan itu menyaksikan JDT mengumpul 10 mata dengan baki satu perlawanan di peringkat kumpulan sekali gus mengiringi pasukan Selangor ke peringkat seterusnya.

Bagaimanapun, penentuan juar bagi kumpulan D akan ditentukan melalui nasib Selangor yang akan beraksi malam esok berdepan Sarawak.

Di Alor Setar, jaringan tunggal Liridon Krasniqi membolehkan penyandang juara musim lalu, Kedah mengatasi UiTM FC sekali gus meraih tiga mata penuh untuk mara ke slot suku akhir.

Dalam saingan kumpulan C itu, keputusan 1-0 di Stadium Darulaman membolehkan skuad Helang Merah mengumpul 12 mata mengungguli pesaing lain.

Sementara itu di Stadium Tun Abdul Razak, Jengka menyaksikan skuad Felda United membuat kebangkitan untuk kembali menguasai gelanggang mereka dengan menewaskan PKNS FC 3-2 dalam saingan kumpulan B.

Ketinggalan 0-1 pada aksi 45 minit pertama, anak buah B Sathianathan menjelmakan gol penyamaan seawal minit pertama separuh masa kedua.

Jaringan Ifedayo Olusegun itu bagaimanapun diatasi PKNS FC yang dihadiahkan sepakan penalti pada minit ke-61 dan berjaya disempurnakan Mohamed Bakri.

Skuad The Fighters, sekali lagi bangkit menyamakan kedudukan melalui jaringan Shukor Adan pada minit ke-74 untuk kedudukan 2-2 sebelum Ifedayo menyumbang gol kemenangan Felda United dua minit berselang.

Keputusan itu membolehkan Felda United berada di tangga kedua kumpulan B dengan 11 mata mengiringi Perak di kedudukan teratas untuk mara ke saiangan suku akhir.
 

Lihat Komen
ADS