Bibi mahu Kelantan kutip tiga mata penuh

   

Kelantan, yang berada di ambang zon penyingkiran Liga Super 2017, perlu memburu mata penuh dalam baki dua perlawanan liga bagi mengelak pasukan ‘The Red Warriors’ (TRW) itu tersingkir ke Liga Perdana musim depan.

Justeru, Presiden baharu Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA), Bibi Ramjani Ilias Khan, meminta penyokong membanjiri Stadium Sultan Mohamad IV di Kota Bharu Rabu ini, bagi menyuntik semangat pemain memperagakan aksi cemerlang menentang PKNS FC.

Kelantan kini terpelosok ke tempat ketiga dari bawah carta liga dengan mengumpul 18 mata dan terpaksa berentap dengan pencabar zon penyingkiran Sarawak yang ketinggalan satu mata manakala Pulau Pinang sudah sah tiket ke Liga Perdana musim depan setelah mengumpul 12 mata selepas 20 perlawanan.

“Kelantan mempunyai peluang cerah untuk memungut tiga mata penuh pada aksi Rabu ini. Jadi saya mahu pemain memberikan aksi terbaik dengan tidak mensia-sia peluang di laman sendiri,”katanya ketika dihubungi Bernama di Kota Bharu, hari ini.

Selepas pertemuan dengan PKNS FC, pasukan TRW akan bertandang ke Stadium Hang Jebat, Melaka, untuk perlawanan akhir liga dengan berdepan Melaka United pada 28 Okt depan.

Dalam pada itu, Sarawak,yang menduduki tangga ke-11 liga dengan 17 mata, berdepan dengan tugas getir untuk mengutip mata penuh apabila berdepan Kedah, Rabu ini, dan melengkapkan jadual liga dengan menentang T-Team pada 28 Okt depan.

-Bernama

Komen

PERINGATAN:
Malaysiakini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.