Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini

Pahang mengesahkan kedudukan mereka selaku naib juara Liga Super musim ini walaupun seri 1-1 menentang Perak pada aksi terakhir liga di Stadium Darul Makmur, Kuantan, malam ini.

Keputusan berkenaan menyaksikan skuad Tok Gajah mengutip 42 mata berbanding pasukan Johor Darul Ta’zim (JDT) yang mengutip 49 mata.

Untuk rekod, JDT berjaya mempertahankan kejuaraan Liga Super untuk musim keempat berturut-turut lebih awal pada aksi ke-19 liga, 5 Ogos lepas.

Pada aksi di Kuantan, Pahang berjaya mendahului perlawanan menerusi jaringan pembukaan D. Christie Jayaseelan pada minit ke-23 sebelum Mohamad Nasir Basharudin menyamakan kedudukan untuk pasukan pelawat pada minit ke-78.

JDT pula mencatat keputusan seri menentang Kedah pada aksi ‘praperlawanan akhir Piala Malaysia’ di Stadium Darul Aman, Alor Setar.

Kedua-dua pasukan bakal berentap sekali lagi pada aksi final Piala Malaysia di Stadium Shah Alam, 4 Nov ini.

Felda United pula menamatkan saingan di tempat ketiga setelah mengatasi PKNS FC 4-2 di Stadium Shah Alam,

Pemain import dari Brazil, Thiago Augusto Fernandes muncul wira skuad ‘The Fighters’ apabila melakar jaringan hatrik pada minit ke-50, minit ke-73 dan masa kecederaan babak kedua perlawanan serta gol daripada Zah Rahan Krangar pada penghujung babak perlawanan.

Dua gol pasukan PKNS FC disumbangkan oleh Shahrul Azhar Ture pada minit ke-23 dan Abdou Jammeh pada minit ke-90.

Turut meraih tiga mata adalah Selangor yang mengalahkan Pulau Pinang 3-1 di Stadium Batu Kawan, Pulau Pinang.

Tiga gol skuad Gergasi Merah dijaringkan oleh Andik Vermansah pada minit ke-25, Rufino Segovia Del Burgo pada minit ke-50 dan minit ke-61 manakala pasukan tuan rumah berjaya meraih gol saguhati menerusi Muhd Jafri Muhd Firdaus Chew pada minit ke-48.

Dalam pada itu, Kelantan terselamat daripada tersingkir ke saingan Liga Perdana, musim depan setelah menang selesa 3-1 ke atas Melaka United di Stadium Hang Jebat, Melaka.

Pasukan tuan rumah, bagaimanapun, mendahului perlawanan menerusi jaringan pembukaan Nicholas Ryan Swirad pada minit ke-30 sebelum Kelantan bangkit meraih tiga gol hasil jaringan Abou Bakr Al Mel pada minit ke-74 dan dua gol daripada Alessandro Padovani Celin pada minit ke-81 dan minit ke-87.

Sarawak pula sah mengiringi Pulau Pinang ke saingan Liga Perdana, musim depan setelah seri tanpa jaringan dengan T-Team di Stadium Negeri Petra Jaya, Kuching.

-Bernama

ADS