Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Sukan
Mufti doakan pasukan M'sia bawah bimbingan Cheng Hoe menang
Diterbitkan:  Dec 11, 2018 12:29 PM
Dikemaskini: 4:29 AM

Kemenangan pasukan negara menentang Vietnam pada aksi final pertama Piala AFF Suzuki 2018 malam ini menjadi harapan banyak pihak, tidak terkecuali Mufti Wilayah Persekutuan Dr Zulkifli Mohamad.

Selepas berlepas ke tanah suci Makkah hari ini, beliau sempat mendoakan kemenangan untuk pasukan negara bawah pimpinan Tan Cheng Hoe.

“Kami berdoa semoga pasukan Malaysia bawah bimbingan coach yang berwibawa Tan Cheng Hoe serta pemain yang meningkat prestasi mereka bertaraf Asia akan melakarkan kejayaan untuk pasukan Malaysia,” katanya.

Zulkifli dijadual menghadiri sebuah muktamar berkaitan bahaya pecah belah di kalangan umat Islam selama dua hari yang bermula esok.

Menulis di Facebook, Zulkifli percaya cara permainan pasukan yang berisi taktikal dan teknikal bawah kendalian jurulatih akan dapat menghasilkan gol yang menatijahkan kemenangan.

“Salam hormat daripada kami. Semoga kemenangan menjadi milik pasukan Malaysia. Amin,” katanya.

Perlawanan akhir Piala AFF Suzuki menggunakan format timbal balik dengan skuad negara akan melayan kunjungan Vietnam di Stadium Nasional Bukit Jalil terlebih dahulu pada hari ini sebelum aksi final kedua di Hanoi pada Sabtu.

Lihat Komen
ADS