Paling Popular
Terkini
mk-logo
Sukan
Polis sahkan temui mayat Emiliano Sala
Diterbitkan:  Feb 8, 2019 8:36 AM
Dikemaskini: 12:49 AM

Polis semalam mengesahkan mayat yang dijumpai penyiasat Britain dalam bangkai pesawat yang terhempas di Channel itu telah dikenal pasti sebagai pemain Cardiff City, Emiliano Sala.

Mayat yang ditemukan pada Rabu lalu itu dibawa ke pulau di Portland di selatan England untuk pengecaman rasmi oleh koroner yang menyiasat kematian mengejut yang disyaki berkaitan jenayah di Britain.

“Mayat yang dibawa ke Pelabuhan Portland hari ini telah dikenal pasti secara rasmi sebagai pemain bola sepak profesional, Emiliano Sala.

“Keluarga Sala dan juruterbang, David Ibbotson telah dimaklumkan,” menurut jurucakap polis di Dorset dalam ciapan di Twitter yang dipetik AFP.

Dalam pada itu, Cawangan Penyiasatan Kemalangan Udara Britain (AAIB) memberitahu, cuaca buruk di kawasan berkenaan menyebakan operasi mencari dan menyelamat telah dihentikan.

Pesawat ringan membawa pemain bola sepak berusia 28 tahun itu dan Ibbotson, 59, ke pasukan baru Liga Perdana, Cardiff City, hilang berhampiran pulau Guernsey, pada 21 Januari lalu.


Lihat Komen
ADS