Paling Popular
Terkini
mk-logo
Sukan
Safee Sali ucap selamat tinggal pada Singa Utara
Diterbitkan:  Feb 18, 2019 10:22 PM
Dikemaskini: 2:22 PM

Persatuan Bola Sepak Perlis (PFA) menerima tamparan hebat apabila bekas penyerang skuad kebangsaan, Safee Sali, memutuskan untuk meninggalkan skuad Singa Utara selepas dilaporkan tidak menerima gaji sejak dua bulan lepas.

Pemain berusia 35 tahun itu - menerusi status terbaru dalam laman Facebooknya - menjelaskan keputusan tersebut terpaksa diambil selepas PFA gagal mengotakan janji untuk melunaskan tunggakan gaji yang berlarutan sejak beberapa bulan lepas.

“Segala yang saya curahkan dengan ikhlas memang tidak ada maknanya bagi pihak pengurusan.

"Pemain dan staf kejurulatihan dah bagi yang terbaik sama ada dalam latihan mahu pun dalam perlawanan.

“Sayang, memang sayang tapi keputusan saya tekad demi memberi pengajaran kepada pengurusan yang tidak berperikemanusiaan dan tidak ada hati perut,” jelasnya dengan nada kecewa.

Bernama difahamkan bekas pasukannya iaitu Selangor dan pendatang baru Liga Super, Petaling Jaya City FC berminat untuk mendapatkan khidmat Safee.

Beberapa pemain ternama termasuk beberapa bekas pemain kebangsaan yang menyertai skuad Singa Utara pada musim ini, difahamkan akan mengikuti jejak langkah Safee susulan kegagalan PFA menjelaskan tunggakan gaji yang membelenggu pasukan berkenaan.

Untuk rekod, Safee menyertai Perlis dengan kontrak setahun pada satu majlis yang diadakan di Bangi pada 18 Dis lepas.

- Bernama

Lihat Komen
ADS