Paling Popular
Terkini
mk-logo
Sukan
FAM kongsi visi, hala tuju bola sepak dengan PM
Diterbitkan:  May 13, 2019 10:31 PM
Dikemaskini: 2:31 PM

FAM berkongsi misi dan visi mengenai hala tuju bola sepak negara ketika melakukan kunjungan hormat ke atas Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad di Bangunan Perdana Putra, Putrajaya hari ini.

Presiden FAM Hamidin Mohd Amin berkata pada pertemuan berlangsung lebih 30 minit petang tadi itu, beliau memaklumkan kepada perdana menteri mengenai perancangan membina ibu pejabat baru FAM dan pusat latihan kebangsaan yang lengkap di Presint 5, Putrajaya.

“Saya ucapkan terima kasih kepada Dr Mahathir kerana memberi saya ruang berkongsi visi dan misi FAM serta perancangan membina ibu pejabat baru FAM dan pusat latihan kebangsaan yang dilengkapi tiga padang latihan, termasuk satu dalam dewan.

“Kami mengharapkan impian ini menjadi kenyataan dalam tempoh lima tahun akan datang,” katanya dalam entri terkini yang dimuat naik di laman Facebook rasmi FAM hari ini.

Ketika ini, FAM berada di peringkat akhir rundingan dengan pemaju untuk membangunkan ibu pejabat baru badan induk itu di Presint 5, Putrajaya.

 

Bangunan asal FAM di Jalan Birch (sekarang Jalan Maharajalela), tidak jauh dari Stadium Merdeka, dibina setinggi enam tingkat dengan kos RM317,000 dan dirasmikan pada Disember 1961, sebelum badan induk bola sepak kebangsaan itu berpindah ke pejabat sedia ada di Wisma FAM setinggi empat tingkat di Kelana Jaya bernilai RM1.85 juta pada 1979.

Dalam kunjungan yang disertai Setiausaha Agung FAM Stuart Ramalinggan itu, Hamidin turut membentangkan pelan hala tuju jangka panjang FAM yang terkandung dalam F:30.

Beliau turut mengemas kini maklumat kepada Dr Mahathir susulan perjanjian persefahaman (MoU) antara FAM dan Persatuan Bola Sepak Jepun (JFA) yang ditandatangani pada 5 April lepas.

“Saya bagi pihak FAM mempelawa wakil pejabat perdana menteri untuk menyertai rombongan FAM ke Jepun pada tarikh yang akan ditetapkan,” katanya.

Bulan lepas, Hamidin membawa Presiden Fifa, Gianni Infantino dan Presiden JFA Kohzo Tashima, untuk melakukan kunjungan hormat ke atas Dr Mahathir sebelum menandatangani MoU dengan Tashima.

- Bernama

Lihat Komen
ADS