Paling Popular
Terkini
mk-logo
Sukan
Agong sifat pemergian M Chandran kehilangan besar
Diterbitkan:  Sep 28, 2019 11:28 PM
Dikemaskini: 3:28 PM

Yang di-Pertuan Agong, AI-Sultan Abdullah Ri'ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah menzahirkan pemergian legenda bola sepak negara, Datuk M. Chandran sebagai satu kehilangan besar kepada negara.

Sambil menzahirkan ucapan takziah kepada keluarga mendiang, Al-Sultan Abdullah bertitah Chandran adalah inspirasi kepada semua rakyat Malaysia dengan semangat dan dedikasinya terhadap bola sepak ketika mengetuai pasukan kebangsaan untuk melayakkan diri ke Sukan Olimpik Munich 1972.

“Peranannya terkenal dalam membangunkan bola sepak Malaysia dan kedua-dua saya dan ayahanda (Almarhum Sultan Haji Ahmad Shah) sangat menghormati bekas kapten kita.

“Beliau adalah seorang insan yang rendah hati yang membiarkan dirinya dikenali dengan hasil kerjanya dan etika kerjanya sangat mengagumkan,” titah Seri Paduka dalam satu kenyataan oleh Istana Negara hari ini.

Mendiang, seorang pemain pertahanan yang pernah menyinari persada sukan bola sepak negara mulai era 60-an dan 70-an, meninggal dunia pada usia 77 tahun di kediamannya di Ampang Jaya, Selangor, hari ini.

Sementara itu, Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail menyifatkan pemergianmendiang Chandran sebagai kehilangan sebutir permata yang banyak mengharumkan nama Malaysia.

“Menerima kabar sedih legenda bola sepak negara dan Selangor, Datuk M Chandran meninggal dunia pada usia 77 tahun di kediamannya di Ampang Jaya.

“Sesungguhnya negara telah kehilangan sebutir permata yang banyak mengharumkan nama Malaysia. Salam takziah buat keluarga mendiang,” katanya di laman Twitter beliau, malam ini.

- Bernama


Sertai saluran WhatsApp Malaysiakini BM sekarang untuk mendapatkan perkembangan berita terkini!

Lihat Komen
ADS