Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Pengumuman
Menara KL, Kini Lebih Mudah dengan Parkir Tanpa Tunai
Diterbitkan:  Mar 29, 2023 5:08 PM
Dikemaskini: 10:59 AM

Menara Kuala Lumpur merupakan menara komunikasi yang terletak di Kuala Lumpur, Malaysia. Menara ini telah dibuka secara rasmi pada 23 Julai 1996 dan kini menjadi menara tunggal ke-7 tertinggi di dunia, setinggi 421 meter.

Menara ini berfungsi sebagai pusat komunikasi untuk penyiaran dan telekomunikasi, dan ia juga mempunyai dek pengamatan dan restoran berputar yang menawarkan pemandangan panorama Kuala Lumpur dan sekitarnya. Menara ini merupakan tarikan pelancongan popular dan dilawati oleh jutaan pelancong setiap tahun.

Menara KL direka oleh arkitek Malaysia, Hisham Albakri, dan dibina dengan kerjasama Dillingham Construction dari Amerika Syarikat. Ia terletak di tengah-tengah Kuala Lumpur dan merupakan mercu tanda yang menonjol di langit-langit bandar.

Menara KL mula mengambil inisiatif untuk menggunakan TimeTec Smart Parking pada awal tahun 2023 bagi memudahkan pengurusan tempat letak kereta.

Bagi pengunjung yang memandu dan pelancong, terdapat 195 tempat letak kereta terbuka yang mereka boleh gunakan dengan kiosk tempat letak kereta tanpa tunai TimeTec yang dipasang di lorong masuk dan keluar. Pengguna boleh menggunakan TnG, kad Kredit/Debit untuk masuk dan keluar dari tempat tarikan pelancongan ini. Terdapat juga 70 tempat letak kereta tanpa penghalang yang dijadikan sebagai tempat letak kereta Premium, di mana juru letak kereta akan bergerak dengan terminal POS mudah alih TimeTec yang dimuatkan dengan aplikasi TimeTec Officer untuk mengumpul bayaran tempat letak kereta tanpa tunai. Pemilik kenderaan yang mempunyai pas bermusim juga boleh menggunakan kad TnG untuk mengakses tempat letak kereta ini bagi tujuan kerja.

Hubungi Encik Kelvin Lim, Pengurus Jualan, di [email protected] (012-689 1180) atau Mohd Rashid, di [email protected] (017-298 2464) untuk janji temu dan demonstrasi sistem parkir pintar. Anda juga boleh menghubungi talian am 03-80709933 atau menulis kepada [email protected] untuk maklumat lanjut.

Borang Minat: https://www.timetecparking.com/interest_form

Mengenai TimeTec

Sistem Parkir Pintar TimeTec, dilengkapi dengan fungsi tanpa tiket, tanpa tunai dan tanpa sentuhan, ditingkatkan dengan aliran aktiviti seterusnya, sama ada membeli-belah di pusat membeli-belah, melawat perniagaan, pergi bekerja, pulang ke rumah dan sebagainya, diperluaskan hingga ke kemuncaknya, membantu pemilik bangunan mencapai pengalaman parkir yang lebih baik bagi kedua-dua parkir sewa bermusim dan tidak tetap.

Sistem Parkir Pintar TimeTec juga menawarkan pelbagai kaedah parkir dan pembayaran di sistem hadapan, seperti kad Touch n Go, Touch n Go RFID, pengenalan nombor plat, kod QR, eWallet, kad kredit dan debit, dan lain-lain, dilengkapi dengan kaunter automatik moden, TimeTec TPK di lorong masuk dan keluar, untuk memudahkan proses akses dan pembayaran.

Untuk bahagian belakang sistem, Sistem Parkir Pintar TimeTec berasaskan awan menyediakan kemas kini parkir secara langsung untuk pentadbir, sesuai untuk penempatan parkir tunggal hingga penempatan parkir besar di pelbagai lokasi. Ciri-ciri komprehensif seperti panduan parkir, peraturan parkir fleksibel, pemantauan terminal jauh, aplikasi parkir, parkir valet, modul penguatkuasaan, cari kereta saya, tempah tempat, kod promosi, pelbagai pengesahan peniaga dan peraturan, papan pemukaan analisis dan laporan terkumpul, yang akan mengurangkan kos secara berkesan dan meningkatkan produktiviti operasi parkir dalam pengurusan bangunan moden, dan membolehkan pemilik bangunan meningkatkan pendapatan lanjut dengan modul TimeTec i-Ad dan Near Field Commerce.

Dengan Ekosistem Bangunan Digital TimeTec sebagai tulang belakangnya, kami merevolusikan industri parkir dan membawa Sistem Parkir Pintar TimeTec ke tahap baru dalam era transformasi digital. Untuk maklumat lanjut, sila lawati laman web kami di: http://www.timetecparking.com


Kandungan ini disediakan oleh TimeTec

ADS