Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Pengumuman
MRANTI Corporation Sdn. Bhd., Parkir Pintar Sebagai Gerbang Digital
Diterbitkan:  Apr 19, 2023 9:30 AM
Dikemaskini: 4:27 AM

MRANTI atau Malaysian Research Accelerator for Technology and Innovation adalah agensi pengkomersilan pusat Malaysia di bawah Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi (MOSTI). MRANTI membantu R&D Malaysia untuk memberi tumpuan kepada misi, menukar idea mereka menjadi impak dunia sebenar dan meningkatkan Return on Ideas (ROI) mereka. Berbeza dengan ROI tradisional, yang berkaitan dengan menghasilkan wang dari pelaburan, Return on Ideas adalah tentang menggunakan pengetahuan untuk menghasilkan pendapatan.

Terletak di Bukit Jalil, Kuala Lumpur, MRANTI Park merangkumi kawasan seluas 686 ekar. Ia menawarkan sokongan pengkomersilan yang komprehensif dan bertindak sebagai pusat kecemerlangan untuk membimbing dan menyokong inovasi dari peringkat idea awal hingga peringkat pengkomersilan akhir.

Taman ini terletak secara strategik berdekatan dengan pusat bandar Kuala Lumpur dan sudah mempunyai 371 ekar ruang yang dibangunkan dalam kerjasama dengan syarikat teknologi multinasional. Sisa 315 ekar ditetapkan sebagai kawasan pembangunan yang akan didedikasikan untuk menguji, mengesahkan, dan menampung teknologi baru. Inisiatif ini akan mencipta persekitaran yang baik untuk perniagaan dan usahawan menguji dan mengasah idea inovatif mereka sebelum membawanya ke pasaran.

Pada tahun 2022, MRANTI Park menjadi rumah kepada lebih daripada 150 syarikat berasaskan teknologi, termasuk syarikat multinasional, perusahaan kecil dan sederhana, dan startup, yang beroperasi dalam pelbagai bidang seperti ICT, kejuruteraan, bioteknologi, dan bahan-bahan canggih.

Kemudahan letak kereta di MRANTI Park menyediakan ruang letak kereta yang mencukupi untuk kereta dan motosikal. Kawasan letak kereta ini dijaga dengan baik dan memberikan akses mudah ke bangunan-bangunan yang berada di dalam taman. Kemudahan letak kereta dibuka 24 jam sehari, tujuh hari seminggu, memastikan penyewa dan pengunjung boleh mengakses taman pada bila-bila masa.

Pada tahun 2021, MRANTI Park telah melaksanakan Sistem Parkir Pintar TimeTec untuk memenuhi keperluan parkir yang berbeza seperti sistem Touch n' Go tanpa tunai untuk parkir luar jalan (off-street) dan aplikasi untuk parkir di tepi jalan, parkir bermusim LPR dan TnG, parkir tanpa tunai dengan terminal POS mudah alih dan pengesahan. Sistem ini direka untuk membantu pemandu mencari tempat letak kereta yang tersedia dengan cepat dan cekap, dan untuk mengautomasikan proses tempahan dan pembayaran pas musim dengan Aplikasi TimeTec Parking.

Sistem Parkir Pintar TimeTec menggabungkan semua kaedah tempat letak kereta dan pembayaran di backend awan untuk memudahkan pengurusan parkir dan dilengkapi dengan modul analitik data untuk memberikan pandangan keseluruhan tentang operasi bagi memastikan peningkatan berterusan dan sistem ini juga digunakan sebagai gerbang digital untuk MRANTI Park bersedia untuk projek transformasi digital seterusnya.

Kadar tempat letak kereta di MRANTI Park adalah berpatutan dan berbeza berdasarkan tempoh penginapan. Terdapat kadar parkir harian dan mengikut jam, dan diskaun disediakan untuk parkir jangka panjang. Kemudahan tempat letak kereta juga menawarkan tempahan parkir untuk penyewa yang memerlukan akses berulang ke taman teknologi.

Secara keseluruhan, kemudahan parkir di MRANTI Park direka dengan baik, cekap, dan berpatutan. Ia menyediakan pengalaman tempat letak kereta yang bebas dari masalah bagi penyewa dan pengunjung dan menyumbang kepada keseluruhan aksesibiliti pusat teknologi.

Hubungi Encik Kelvin Lim, Pengurus Jualan, di [email protected] (012-689 1180) atau Mohd Rashid, di [email protected] (017-298 2464) untuk janji temu dan demonstrasi sistem parkir pintar. Anda juga boleh menghubungi talian am 03-80709933 atau menulis kepada [email protected] untuk maklumat lanjut.

Borang Minat: https://www.timetecparking.com/interest_form

Mengenai TimeTec
Sistem Parkir Pintar TimeTec, dilengkapi dengan fungsi tanpa tiket, tanpa tunai dan tanpa sentuhan, ditingkatkan dengan aliran aktiviti seterusnya, sama ada membeli-belah di pusat membeli-belah, melawat perniagaan, pergi bekerja, pulang ke rumah dan sebagainya, diperluaskan hingga ke kemuncaknya, membantu pemilik bangunan mencapai pengalaman parkir yang lebih baik bagi kedua-dua parkir sewa bermusim dan tidak tetap.

Sistem Parkir Pintar TimeTec juga menawarkan pelbagai kaedah parkir dan pembayaran di sistem hadapan, seperti kad Touch n Go, Touch n Go RFID, pengenalan nombor plat, kod QR, eWallet, kad kredit dan debit, dan lain-lain, dilengkapi dengan kaunter automatik moden, TimeTec TPK di lorong masuk dan keluar, untuk memudahkan proses akses dan pembayaran.

Untuk bahagian belakang sistem, Sistem Parkir Pintar TimeTec berasaskan awan menyediakan kemas kini parkir secara langsung untuk pentadbir, sesuai untuk penempatan parkir tunggal hingga penempatan parkir besar di pelbagai lokasi. Ciri-ciri komprehensif seperti panduan parkir, peraturan parkir fleksibel, pemantauan terminal jauh, aplikasi parkir, parkir valet, modul penguatkuasaan, cari kereta saya, tempah tempat, kod promosi, pelbagai pengesahan peniaga dan peraturan, papan pemukaan analisis dan laporan terkumpul, yang akan mengurangkan kos secara berkesan dan meningkatkan produktiviti operasi parkir dalam pengurusan bangunan moden, dan membolehkan pemilik bangunan meningkatkan pendapatan lanjut dengan modul TimeTec i-Ad dan Near Field Commerce.

Dengan Ekosistem Bangunan Digital TimeTec sebagai tulang belakangnya, kami merevolusikan industri parkir dan membawa Sistem Parkir Pintar TimeTec ke tahap baru dalam era transformasi digital. Untuk maklumat lanjut, sila lawati laman web kami di: https://www.timetecparking.com/


Kandungan ini disediakan oleh TimeTec

ADS