Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Pengumuman
TimeTec LPR Mencetuskan Trend Tempat Letak Kereta Baharu
Diterbitkan:  May 24, 2023 3:00 PM
Dikemaskini: May 25, 2023 7:51 AM

Sistem Pengecaman Plat Nombor Kenderaan (LPR) dijangka menjadi trend tempat letak kereta terbesar seterusnya di Malaysia, melalui keupayaan transformasi digitalnya yang hebat. TimeTec LPR menyerlah dengan pelbagai ciri canggihnya, termasuk sistem pengurusan pelawat, sokongan kod promo, hab pengiklanan, gerbang pembayaran, penyepaduan eWallet dan keserasian dengan aplikasi pihak ketiga dan sebagainya. Selain itu, kadar ketepatan TimeTec LPR yang luar biasa sehingga 99.8% menjadikannya sistem tempat letak kereta LPR yang paling dicari di pasaran.

TimeTec LPR boleh digunakan untuk parkir bermusim dan harian, yang kesemuanya dikelola dalam Sistem Pengurusan Parkir (PMS) TimeTec sebagai platform awan bahagian belakang (backend). Sistem ini disepadukan dengan gerbang pembayaran tempatan serta dilanjutkan ke tempat letak kereta valet dan banyak keperluan tempat letak kereta lain.

Secara umum, teknologi Pengecaman Plat Nombor (LPR) TimeTec menawarkan beberapa kelebihan apabila digunakan dalam sistem parkir pintar. Berikut adalah beberapa kelebihannya:

  1. Pengalaman letak kereta yang lancar tanpa sentuhan: TimeTec LPR memberikan pengalaman tanpa sentuhan dengan sistem palang pagar automatik pada lorong masuk dan keluar letak kereta, malah pemilik parkir boleh mempertimbangkan untuk mencipta persekitaran letak kereta tanpa halangan, sekaligus menghilangkan keperluan tiket fizikal atau kad akses, menjadikan pengalaman letak kereta lebih mudah dan mesra pengguna.

  2. Pembayaran tanpa tunai: TimeTec LPR disambungkan dengan gerbang pembayaran atau e-Wallet untuk mencapai pembayaran yuran letak kereta tanpa tunai. Jika diintegrasikan dengan eWallet, ia akan menghapuskan pembayaran letak kereta yang rumit melalui perantaraan, dan akan ditolak terus daripada eWallet pengguna. TimeTec LPR juga menawarkan kiosk pembayaran tanpa tunai 3-dalam-1 untuk menyokong pembayaran Touch 'n Go, kad kredit, dan kad debit di lorong keluar sebagai sandaran pembayaran.

  3. Panduan letak kereta melalui video: TimeTec LPR meluaskan sistem pengecaman plat nombor kepada Sistem Panduan Letak Kereta Video (VPGS) untuk menjimatkan masa dengan membimbing pengunjung ke parkir kosong di kawasan tapak letak kereta yang besar, contohnya di pusat membeli-belah, di mana sistem ini juga dilengkapi dengan fungsi "Cari Kereta Saya".

    Sistem Diagram TimeTec LPR
  4. Peningkatan keselamatan: Sistem TimeTec LPR dapat membantu meningkatkan keselamatan letak kereta dengan segera dengan memaklumkan kepada pihak berkuasa atau staf parkir bertugas sekiranya ada kenderaan yang tidak dibenarkan atau mencurigakan memasuki premis. Ia membolehkan pemantauan dan pengenalpastian kenderaan dilakukan secara masa nyata, seterusnya memberikan lapisan keselamatan tambahan.

  5. Penguatkuasaan yang lebih baik: TimeTec LPR membantu dalam penguatkuasaan peraturan dan undang-undang letak kereta secara efektif. Ia secara automatik mengesan kenderaan yang melebihi had masa yang ditetapkan, melanggar sekatan letak kereta, atau mempunyai denda yang tertunggak. Ini membolehkan pengeluaran saman letak kereta atau sekatan secara automatik, mengurangkan keperluan penguatkuasaan manual dan meningkatkan pematuhan.

  6. Peningkatan pendapatan: Sistem letak kereta pintar TimeTec dengan keupayaan LPR dapat membantu meningkatkan pendapatan bagi operator parkir. Dengan pemantauan tempoh letak kereta yang tepat dan penguatkuasaan penalti, ia boleh mengurangkan kes parkir tidak berbayar atau diperpanjang, memastikan penggunaan ruang letak kereta yang adil dan memaksimumkan pengumpulan pendapatan.

  7. Aktiviti seterusnya dan integrasi dengan sistem lain: TimeTec menawarkan lebih dari 18 penyelesaian awan, di mana TimeTec LPR boleh disambungkan sebagai gerbang digital untuk aplikasi super TimeTec i-Tower untuk bangunan komersial atau dengan aplikasi super TimeTec i-Neighbour untuk bangunan kediaman, untuk memenuhi keperluan bandar pintar. Ia dapat diintegrasikan secara lancar dengan sistem pintar lain seperti aplikasi pusat membeli-belah, aplikasi hospital pintar, dan sebagainya, untuk membolehkan ekosistem pengurusan letak kereta dan harta tanah yang lebih terhubung dan teratur, membolehkan pengguna dengan mudah mengakses dan membayar parkir, membuat pra-tempahan parkir, integrasi stesen cas EV, atau menerima pemberitahuan pengunjung secara masa nyata atau ketersediaan tempat letak, iklan popup, dan lain-lain.

Secara keseluruhan, Pengecaman Plat Nombor Kenderaan (LPR) TimeTec dalam sistem parkir pintar menawarkan peningkatan kecekapan, keselamatan, penguatkuasaan, pengalaman pengguna, penjanaan pendapatan, dan analitik data, menjadikannya alat yang berharga untuk pengurusan letak kereta moden. Bagi pemilik letak kereta atau bangunan yang menggunakan Sistem LPR TimeTec, mereka juga boleh menggunakan Sistem Pengurusan Kehadiran dan Cuti TimeTec untuk menguruskan staf operasi letak kereta mereka. Selain itu, TimeTec menggunakan Sistem Penyelenggaraan Lapangan TimeTec (TimeTec Field Maintenance System) untuk menyediakan perkhidmatan selepas jualan yang lebih baik dan meningkatkan jejak pengesanan sokongan teknikal.

Untuk bacaan lanjut, sila rujuk: Tren Tempat Letak Kereta di Malaysia pada 2023: https://www.malaysiakini.com/announcement/648879

Untuk maklumat lanjut, sila layari laman web kami di https://timetecparking.com atau laman web rasmi TimeTec di https://timeteccloud.com

Hubungi Encik Kelvin Lim, Pengurus Jualan, di [email protected] (012-689 1180) atau Mohd Rashid, di [email protected] (017-298 2464) untuk janji temu dan demonstrasi sistem parkir pintar. Anda juga boleh menghubungi talian am 03-80709933 atau menulis kepada [email protected] untuk maklumat lanjut.

Borang Minat: https://www.timetecparking.com/interest_form

Mengenai TimeTec
Kumpulan TimeTec ditubuhkan pada tahun 2000. Dalam tempoh lebih dari 20 tahun, Kumpulan ini telah mengembangkan tiga jenama IT yang diiktiraf secara global, iaitu FingerTec, TimeTec, dan iNeighbour, untuk pengurusan tenaga kerja, keselamatan, pejabat pintar, kediaman pintar, dan penyelesaian bandar pintar dengan menggabungkan kuasa biometrik, pengkomputeran awan dan edge, IoT, dan teknologi AI. Semua penyelesaian ini menyambungkan dan mengubah landskap kehidupan kerja dan kehidupan di rumah dalam ekosistem yang lebih besar. Melalui rangkaian yang luas, Kumpulan TimeTec mengedarkan produk perkakasan biometriknya dan 18 aplikasi awan, termasuk peranti IoT, ke lebih daripada 150 negara di seluruh dunia. Layari laman web syarikat kami di www.timeteccloud.com.

Pelbagai pelanggan terkemuka telah melanggan kepada pelbagai penyelesaian TimeTec, termasuk IOI Properties, Putrajaya Holdings, Ibraco, Binastra, Thriven, Hock Seng Lee, QSR Brands, Central Sugars Refinery CSR, Sunway Constructions, Mamee, Nano Malaysia Berhad, dan banyak lagi. Kebolehgunaan dan kerelevanan produk-produk TimeTec juga menarik pelanggan antarabangsa dari seluruh dunia, termasuk Hong Kong, Dubai, Australia, Afrika Selatan, dan lain-lain.


Kandungan ini disediakan oleh TimeTec

ADS