Most Read
Most Commented
Read more like this

Tanggal 5 dan 7 November ini adalah hari-hari yang wajib kita beri perhatian. Tarikh 5 haribulan ini adalah hari jatuhnya hukuman terhadap Saddam Hussein. Tarikh ini telah ditetapkan setelah dirancang dengan rapi. Dua hari setelah Saddam dijatuhkan hukuman mati (saya pasti skripnya telah lama ditulis oleh Karl Rove dari Rumah Putih), beberapa wilayah di Amerika akan mengadakan pemilihan Dewan Kongress dan Senate.

Bayangkan selama dua hari berita Saddam dihukum mati akan dijadikan induk berita oleh media Rupert Murdoch. Para komentar media akan berlabun sepanjang hari tentang jenayah Saddam. Tetapi, jika saya bertanya di sini apakah sebenarnya pertuduhan terhadap Presiden Iraq yang sedang ditahan ini, pasti ramai yang akan menggelengkan kepala.

Saddam telah dituduh dengan kes Anfal di mana dia dikatakan telah memberi arahan untuk melakukan pembunuhan beramai-ramai bangsa Kurdish pada tahun 1988. Saddam juga dituduh mengarahkan pembantaian terhadap penganut mazhab Syiah setelah satu percubaan untuk membunuhnya gagal. Malah ada belasan pertuduhan yang masih belum dibuka untuk dibicarakan.

Unlocking Article
Unlocking Article
ADS