Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini

Cakap-cakap tentang pilihanraya umum boleh didengar di mana-mana sekarang. Khabar angin mengenai tarikh pilihanraya umum kali ini boleh dikatakan yang paling sahih. Media-media arus perdana tidak ketinggalan menghangatkan suasana. Pesta demokrasi semakin hampir tiba.

Dikatakan Abdullah Ahmad Badawi akan membubarkan Parlimen selepas perayaan Tahun Baru Cina dan pilihanraya akan diadakan pada awal bulan Mac. Cabar mencabar antara parti politik pemerintah dan pembangkang telah bermula. Kempen juga telah bermula walaupun tarikh sebenar pilihanraya masih lagi belum ditetapkan.

Pemimpin BN telah memulakan kempen mereka. Bagi yang memegang jawatan menteri, mereka telah berkempen dengan menggunakan kementerian masing-masing. Malahan ada yang telah mula berkempen sejak akhir tahun lalu. Contohnya, Menteri Pelajaran yang memakai topi dan t-shirt BN sewaktu menghantar bantuan di sekolah yang dilanda banjir.

Kalau di sesetangah negara Asia seperti di Filipina atau Indonesia, sudah pasti menteri atau calon yang menggunakan kemudahan kerajaan untuk berkempen, akan dikenakan tindakan seperti dilucutkan kelayakan bertanding. Tetapi di Malaysia semua ini tidak menjadi masalah.

Unlocking Article
Unlocking Article
ADS