Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Seni & Hiburan
Joy Revfa, Hafiz Hamidun mohon bubar nikah
Diterbitkan:  Aug 21, 2017 12:32 PM
Dikemaskini: 4:57 AM

Selepas beberapa minggu nama penyanyi ketuhanan Hafiz Hamidun dan isterinya terpalit kontroversi, kedua-dua pasangan itu memfailkan permohonan pembubaran nikah.

Isteri Hafiz, Joy Revfa berkata, dia memfailkan permohonan berkenaan di Mahkamah Rendah Syariah Petaling, Subang Bestari hari ini atas alasan pernikahan mereka diragui suami.

Joy atau nama sebenarnya Siti Arifah Mohd Amin, 30, mengambil tindakan berkenaan kerana beranggapan dirinya berada di pihak benar dan memegang status sebagai isteri yang sah.

"Saya kecewa apabila ada yang memperkatakan status pernikahan kami tidak sah. Perkahwinan terdahulu saya berakhir pada 2015, cuma tidak didaftarkan di Malaysia.

"Hafiz sedia maklum mengenai perkara itu kerana dia sendiri yang membuat surat pengesahan perceraian.

"Tiba-tiba pada 23 Mei lalu, Hafiz membangkitkan perkahwinan kami tidak sah," katanya seperti dilapor BH Online.

Pengasas kosmetik itu berkata, Hafiz tidak lagi menunaikan tanggungjawabnya sebagai suami selepas mendakwa pernikahan dijalankan tidak sah.

"Saya tidak diberi nafkah zahir dan batin. Sehubungan itu, saya berjuang untuk mempertahankan hak sebagai wanita," beliau dipetik sebagai berkata.

Bagaimanapun, apabila ditanya lebih lanjut sama ada hal dialami disebabkan konspirasi mahupun agenda, Joy menjawab dia tidak tahu menahu.

Sementara itu, Hafiz turut hadir di perkarangan mahkamah turut memfailkan permohonan pembubaran nikah mereka.

Joy dan Hafiz diijabkabulkan di Masjid Sultan Salahuddin Abdul Aziz, Shah Alam, pada 1 Mei lalu.

Lihat Komen
ADS