Paling Popular
Terkini
mk-logo
Seni & Hiburan
Wang hantaran RM50,000, Nasir kesal dianggap tak prihatin nasib Yazid
Diterbitkan:  May 8, 2019 11:02 PM
Dikemaskini: 3:02 PM

Pemain bass kumpulan Search, Nasir Daud kesal apabila hantaran RM50,000 yang diberikan kepada isterinya Noraziah Saadon, dipertikaikan warganet.

Dia mengulas tindakan segelintir warganet yang mengecam jumlah itu di saat masalah kesihatan pemain dram Search, Yazit Ahmad.

Namun bagi Nasir perkahwinan adalah soal peribadi dan tuntutan agama.

"Ia tak boleh diambil sambil lewa. Saya bukan nak bermegah dengan wang hantaran, tetapi apabila bernikah dan ditanya perkara sebegini, kenalah dedahkan.

“Lagipun bukan saya yang umumkan perkara ini, tetapi kenyataan ini datang daripada Jabatan Agama Islam Johor. Kalau saya tidak cakap pun orang lain yang akan cakap,” katanya seperti dipetik Harian Metro hari ini.

Nasir berkata anggota Search sebelum ini sudah banyak membantu Yazit sejak awal dia disahkan menghidap sakit buah pinggang tetapi tidak didedahkan kepada umum.

“Kami buat bersaksikan Tuhan dan tidak perlulah pihak lain nak memanipulasi perkara ini," katanya lagi.

Justeru, Nasir berkata warganet tidak perlu mempertikaikan tindakannya itu atau mengaitkannya dengan Yazit.

“Apa yang saya dan kawan lain buat sebelum ini, mendapatkan wang untuk Yazit tidak pernah didedahkan kepada umum.

“Contohnya, saya berusaha mendapatkan tuntutan royalti untuk anggota Search. Saya buat seorang diri dan lebih suka ‘low profile’, tahu-tahu duit dah sampai ke tangan semua anggota.

“Orang tidak tahu saya buat benda ini untuk Yazit. Kami buat tuntutan royalti, dia akan dapat juga. Kami tidak menafikan haknya,” katanya.

Nasir mendakwa tindakan sesetengah pihak yang menggunakan nama Yazit untuk membuat kutipan dan persembahan amal memberi tanggapan dia tidak dipedulikan.

“Jadi nampak macam kehidupan Yazit teruk dan amat memerlukan wang sedangkan Search sebenarnya ada cara tersendiri untuk bantu dia,” katanya lagi.

Lihat Komen
ADS