Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita

Kartunis politik, Zulkiflee Anwar Ulhaq, yang lebih baik dikenali sebagai Zunar, dan karikatur Johnny Ong sudah bersedia untuk menyertai 'perkelahan' kumpulan "KillTheBill" pada hujung minggu ini di KLCC untuk menyambut Tahun Baru.

Dalam satu kenyataan, KillTheBill.org berkata Zunar akan hadir untuk melakar kartun yang menggambarkan kebebasan akademik, yang merupakan tema perhimpunan petang ini.

Mereka yang menyertai 'perkelahan' itu juga boleh mendapatkan kartun peribadi mereka dilakar pada objek seperti kertas A4 kuning dan payung kuning.

Menulis dalam Facebook, penganjurnya berkata, jika lembu bolehkah tinggal di kondominium, tentunya orang boleh lukis kartun di taman!

Tema minggu ini akan memberi tumpuan kepada nasib pelajar dan ahli akademik dalam perjuangan mereka untuk kebebasan akademik, kata KillTheBill.org, sambil menambah Akta Universiti dan Kolej Universiti Akta dan Biro Tata Negara telah menyemai benih-benih budaya kejahilan di kalangan pelajar.

Kumpulan itu juga mengumumkan misinya bagi tahun 2021, yang termasuk pergerakan rakyat Malaysia, yang memberi persepsi bahawa protes itu menyeronokkan dan menggalakkan budaya rakyat Malaysia yang bermaklumat, berkuasa dan bersemangat.

[Baca berita penuh]

ADS