mk-logo
Berita
Video Indie sokong BERSIH dapat sambutan

Pada mulanya, ketika bilik berita kami dipertontonkan dengan video muzik yang dihasilkan bagi menyokong BERSIH 3.0, sebahagian kakitangan merasakan ia agak membingungkan.

NONE "Ia tidak cukup sebagai video propaganda," kata seseorang, manakala seorang lagi melihatnya tidak cukup sebagai "lagu rasmi" bagi mengiklankan perhimpunan itu.

Bagaimanapun, lagu lima minit 26 saat berjudul "Tears of Malaysia" (air mata Malaysia) yang diluncurkan pagi semalam ditonton lebih 22,000 orang tidak sampai 24 jam.

Penerbit muzik daripada Johor yang kurang dikenali itu Michelle Hoo asalnya menggubah lagu itu tahun lalu untuk orang tersayang, lama sebelum BERSIH 3.0 terilham.

Gadis yang terikat di rumah ekoran penyakit lumpuh ayahnya, menulis lagu itu akibat kecewa tidak dapat menyertai perhimpunan BERSIH 2.0 Julai tahun lalu.

"Semua orang menyumbang dengan cara masing-masing. Saya boleh menggubah lagu. Saya boleh menyumbang walaupun dengan berada di rumah," kata penerbit yang pertama kali menghasilkan video itu.

[Baca berita penuh]

Lagi berita dari pengarang :
Lagi berita seperti ini :
Paling Popular
Terkini