Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Nazri: Seksyen 114A kekal
Diterbitkan:  Aug 23, 2012 1:54 PM
Dikemaskini: 9:49 AM

Menteri di Jabatan Perdana Menteri menegaskan bahawa pindaan ke atas Seksyen 114A Akta Keterangan akan dikekalkan walau perkara itu menerima tentangan meluas daripada masyarakat sivil.

Dalam sidang media di Kuala Kangsar hari ini, Nazri berkata kerajaan membuat keputusan itu memandangkan pembangkang gagal menunjukkan kesungguhan untuk menentang pindaan terbabit.

"Kita akan terus kekalkan akta ini, lagipun mereka (pembangkang) tidak bersungguh-sungguh (dalam usaha) untuk membuat sebarang perubahan," katanya seperti dipetik Sinar Harian .

Sementara itu, Nazri dipetik Bernama sebagai berkata, tiada keperluan untuk mengkaji semula pindaan akta terbabit yang "memberi kepentingan untuk melindungi rakyat."

Akta tersebut dapat mengurus negara dengan baik selain menentang sebarang cubaan pihak tertentu yang mahu merosakkan negara, katanya lagi.

"Saya tidak teragak-agak untuk membentangkan rang undang-undang di Parlimen pada bulan April kerana saya fikir bahawa pindaan itu adalah untuk keselamatan negara," katanya kepada pemberita pada sidang akhbar di sini hari ini.

"Perkara ini telah dibentang pada April lepas dan telah dibahaskan selama 4 jam dan saya telah menjawab semua soalan yang dibangkitkan pembangkang.

"Mereka (pembangkang) tidak menentang habis-habisan perkara ini kerana mereka juga berpotensi menjadi mangsa," katanya seperti dipetik agensi berita itu.

ADS