Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Pelajar Cina di Johor dijamin pendidikan sempurna
Diterbitkan:  Feb 28, 2015 4:16 PM
Dikemaskini: 8:18 AM

Kerajaan negeri Johor memberi jaminan akan terus menyokong usaha MCA dalam memastikan pelajar Cina di negeri ini mendapat pendidikan yang sempurna dan berkesan.

           

Menteri Besar Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata kerajaan Johorsentiasa terbuka dengan cadangan MCA negeri berkaitan dengan pendidikan pelajar Cina di negeri ini dan bersedia untuk menghulurkan bantuan yang diperlukan dalam memastikan tiada pelajar tanpa mengira kaum, tercicir dalam pendidikan.

           

"Sebelum ini, kerajaan negeri sentiasa memberi peruntukan khas buat sekolah-sekolah Cina di Johor dan kita akan meneruskan dasar ini meskipun kerajaan pusat juga ada menyediakan peruntukan untuk mereka.

           

Sehubungan itu, kerajaan negeri bersetuju jika MCA dapat menyelaras permohonan-permohonan oleh mana-mana sekolah Cina di Johor bagi memudahkan kerajaan negeri menyalurkan bantuan yang diperlukan, kata beliau ketika berucap pada Majlis Sambutan Tahun Baru Cina MCA Johor di Johor Bahru hari ini.

           

Hadir sama, Timbalan Presiden MCA, Datuk Dr Wee Ka Siong, Pengerusi Badan Perhubungan MIC Johor, Datuk S Balakrishnan dan Setiausaha Kerajaan Negeri Johor, Datuk Ismail Karim.

           

Terdahulu, Wee dalam ucapannya berkata, MCA Johor memohon agar kerajaan negeri dapat membantu menyediakan dana khas untuk penyelenggaraan 220 sekolah Cina di negeri ini bagi menambah peruntukan sedia ada oleh kerajaan pusat.

- Bernama

Lihat Komen
ADS