Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini

Ikatan Muslim Malaysia (ISMA) berkata tidak ada salahnya penduduk Taman Medan menyuarakan kehendak mereka supaya salib di luar bagunan sebuah gereja di situ diturunkan berdasarkan hak kebebasan bersuara.

Presidennya, Abdullah Zaik Abd Rahman berkata kumpulan Melayu terbabit juga berhak mengadakan tunjuk perasaan berikutan Malaysia mengamalkan kebebasan bersuara.

“Hak depa (mereka) lah nak nyatakan pendapat depa (mereka),” katanya ketika dihubungi Malaysiakini .

Ketika ditanya mengenai keterbukaan umat Islam bekerjasama dan menghormati agama lain, Abdullah berkata, tidak timbul soal terbuka dalam isu itu.

Katanya, penduduk setempat perlu diberi ruang menyatakan pendapat mereka jika ada sebarang pembangunan dibuat di kawasan berkenaan.

Mengenai sindiran pengguna media sosial yang mempertikankan bagaimana keimanan seseorang Muslim boleh goyah dengan hanya melihat salib, Abdullah berkata, ada kemungkinan penduduk di Taman Medan berasa tercabar apabila agama mereka tidak dihormati.

“Mungkin bukan tentang iman goyah, sebaliknya mereka berasa kemuliaan tercabar,. Mereka  rasa ada orang angkat agama lain di tempat mereka, jadi rasa tercabar," katanya.

Lihat Komen
ADS