Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Menteri akui Najib terima dana bagi program politik
Diterbitkan:  Oct 21, 2015 11:38 AM
Dikemaskini: 3:42 AM

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Azalina Othman Said dalam jawapan bertulisnya mengakui sebagai ahli parlimen Pekan, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak ada menerima dana untuk aktiviti politik di kawasan beliau.

"Sebagai Ahli Parlimen Pekan, Perdana Menteri ada menerima dana untuk aktiviti politik di kawasan beliau yang telah disalurkan untuk program politik, aktiviti sosial dan kemasyarakatan penduduk tempatan," katanya.

Justeru menurut Azalina, adalah tidak wajar bagi Najib memberi seberang jawapan buat masa ini kerana perkara itu sedang disiasat oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Beliau berkata demikian ketika menjawab soalan Ahli Parlimen Kulai Teo Nie Ching yang meminta Najib menyatakan sama ada SRC International, sebuah syarikat yang dimiliki oleh Kementerian Kewangan melalui Ihsan Perdana menderma RM42 juta kepada perdana menteri.

Selain SRC, wakil rakyat DAP itu juga ingin mengetahui sama ada terdapat GLC lain yang pernah menderma duit kepada Najib dan jika ada beliau ingin mengetahui jumlahnya.

[Baca berita penuh]

Lihat Komen
ADS