Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
DAP: Enggan tolak bajet tunjuk PAS mahu bersama BN

Keengganan PAS untuk menolak usul Bajet 2016 adalah bukti bahawa dakwaan parti Islam itu bersama dengan parti pembangkang adalah tidak benar.

"Kami kecewa bahawa mereka (PAS) tidak menyokong undi tidak percaya.

"Itu menunjukkan kenyataan sebelum ini bahawa PAS mengatakan mereka bersama-sama dengan parti-parti pembangkang, adalah tidak benar.

"Dan mereka sebenarnya bekerja rapat dengan BN,” kata Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng ketika ditemui pemberita pada konvensyen DAP Selangor hari ini.

Menzahirkan rasa kecewa dengan keputusan yang dibuat oleh Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang itu, Lim berkata rakyat kini perlu memutuskan parti mana yang harus disokong berdasarkan keputusan PAS itu .

"(Dulu), mengundi PAS adalah sebahagian daripada alternatif (untuk BN). Kini mereka telah menunjukkan bagaimana mereka mahu bersama dengan BN.

"PAS pada satu masa menjadi sebahagian dengan Pakatan Rakyat, tetapi kini kenyataan (Hadi) menunjukkan bahawa mereka (PAS) kini adalah sebahagian masalah bersama BN," kata Lim.

Hadi hari ini dilaporkan berkata, keputusan untuk mengambil tindakan berkecuali dalam cadangan penolakan usul Bajet 2016 dipersetujui sebulat suara oleh kesemua ahli Parlimen PAS.

"Dalam soal tolak usul bajet, kita berkecuali dan tidak akan undi bagi pembangkang secara mutlak kerana dasar parti kita akan sokong perkara-perkara positif untuk rakyat dan akan membantah perkara-perkara negatif.

“Ada benda yang kita tidak setuju tetapi tidak mungkin kita akan sertai saranan untuk saranan bantah usul Belanjawan (Bajet) 2016,” kata Hadi seperti dilaporkan Sinar Harian hari ini

[Baca berita asal]

Lihat Komen
ADS