Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
PAS akan letak calon bukan Islam pertama di p'raya S'wak

PAS, bagi kali pertamanya, akan mencalonkan seorang bukan Islam untuk bertanding dalam pilihan raya negeri Sarawak, kata Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man.

Calon bukan Islam itu adalah dari sayap penyokong parti itu, katanya.

Bagaimanapun, katanya, parti itu masih belum memuktamadkan senarai calon untuk pilihan raya Sarawak kerana belum dihantar kepada majlis syura.

"PAS Sarawak akan mengemukakan senarai calon mereka kepada majlis syura dan ia akan diputuskan oleh majlis itu," katanya dalam sidang media di Ibu Pejabat PAS di Kuala Lumpur hari ini, yang turut dihadiri Pesuruhjaya PAS Sarawak, Jofri Jaraiee.

Menurut pemimpin-pemimpin parti itu, PAS akan mengumumkan calon parti itu bagi 11 kerusi yang ia rancang untuk bertanding dalam satu majlis lain di Sarawak pada 12 Mac ini, kata Tuan Ibrahim.

Masih terdapat satu atau dua kerusi yang juga dituntut oleh parti pembangkang PKR, katanya, tetapi menegaskan bahawa mereka akan berbincang dengan parti itu.

Bagi pembangkang mempunyai peluang sebenar untuk menang, mereka perlu memastikan pertandingan satu lawan satu-satu dengan BN.

[Baca berita penuh]

Lihat Komen
ADS