Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Dr M kini penaung Gerakan Ketua Cawangan Malaysia
Diterbitkan:  Feb 13, 2016 8:33 PM
Dikemaskini: 1:28 PM

Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad telah diisytiharkan sebagai penaung rasmi pergerakan kepimpinan akar umbi Umno yang mendesak pengunduran presiden parti itu, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Menurut Gerakan Ketua Cawangan Malaysia (GKCM), ia selepas wakil kumpulan itu bertemu dengan pemimpin Umno veteran tersebut di pejabat bekas perdana menteri itu di Yayasan Al Bukhari di Kuala Lumpur.

"Tun Mahathir mengisytiharkan secara rasmi untuk menjadi penaung kepada GKCM dan bekerjasama dalam program-program yang dianjurkan oleh gabungan ini," kata GKCM dalam satu kenyataan.

Kumpulan itu berkata Mahathir mengulangi kebimbangannya kerana golongan cerdik pandai semakin lama semakin terhakis dalam Umno.

GKCM juga berkata Mahathir juga berharap kumpulan itu dapat membantu menguatkan parti setelah hilangnya kepercayaan ahli dan masyarakat umum terhadap Umno yang kini dilanda masalah kepimpinan yang meruncing.

Kumpulan itu, yang terdiri daripada pemimpin cawangan Umno, menggesa Najib meletakkan jawatan.

Semalam, mereka telah mengumumkan sedang berusaha untuk meluluskan usul di peringkat cawangan bagi meminta Najib meletakkan jawatan sebagai presiden parti dan pemilihan parti dipercepatkan.

Manakala Setiausaha Agung Umno, Datuk Seri Tengku Adnan Mansor, bagaimanapun, berkata beliau tidak fikir yang usaha mereka itu akan berjaya.

[Baca berita penuh]

Lihat Komen
ADS