Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita
PSM saran idea gabungan besar bagi hadapi PRU-14
Diterbitkan:  Jun 29, 2016 12:34 PM
Dikemaskini: 4:37 AM

Ahli Jawatankuasa Kerja Pusat PSM S Arutchelvan mencetuskan idea penubuhan sebuah gabungan besar merangkumi kesatuan pekerja, badan bukan kerajaan dan pelbagai persatuan untuk bersama-sama menghadapi pilihan raya umum akan datang.

Jika tidak, katanya, semua parti pembangkang akan lingkup pada pilihan raya akan datang dengan keadaan semasa di negara ini.

“Saya menyarankan pembentukan satu gabungan besar meliputi kesatuan sekerja , NGO, persatuan nelayan, petani, mahasiswa dan yang lain serta mempunyai program jelas dan posisi dalam isu-isu utama negara seperti negara Islam dan sebagainya.

“Untuk melakukan ini perlukan kepimpinan yang berjiwa besar, matang dan berpandangan jauh,” katanya dalam laman Facebook hari ini.

Beliau merujuk kepada kenyataan yang dibuatnya malam semalam dalam sebuah forum bertajuk “Amanah membawa tuah atau rebah” di Petaling Jaya semalam yang beliau berkata AMANAH bukan masalahnya tetapi sebaliknya adalah keseluruhan Pakatan Harapan.

Walaupun ahli panel lain pada forum berkenaan melahirkan harapan dan keyakinan, namun Arutchelvan berkata Pakatan Harapan tidak sepenuhnya bersatu sejak pembentukannya.

"Tidak ada kematangan politik (dari parti-parti) untuk menyelamatkan Pakatan Rakyat, yang disenangi rakyat.

"Pakatan Harapan tidak bersedia memberi harapan kepada rakyat. Momentum rakyat tidak bersama kita kerana kita tidak bersatu," katanya pada forum malam semalam.

Untuk membentuk gabungan besar yang diilhamkannya itu beliau berkata, ia memerlukan kepimpinan yang berjiwa besar, matang dan berpandangan jauh.

[Baca berita penuh]

Lihat Komen
ADS