Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita
PKR Johor pelawa Muhyiddin bersama depani PRU14
Diterbitkan:  Jun 29, 2016 8:32 PM
Dikemaskini: 12:35 PM

PKR Johor mempelawa bekas timbalan perdana menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk menyertai parti itu selepas beliau dipecat daripada Umno minggu lalu.

Ketuanya, Hassan Karim berkata, pintu parti itu turut terbuka untuk para penyokong Muhyiddin untuk meneruskan perjuangan dalam PKR.

"Kami di PKR menghormati pendirian jelas dan tegas Muhyiddin dalam isu 1MDB.

"Kami difahamkan Muhyiddin tidak akan merayu keputusan Umno untuk memecatnya, oleh itu kita di PKR, terutamanya di Johor, menghulurkan salam setiakwan kepada Muhyiddin dan semua penyokongnya untuk membuat perubahan dan reformasi di tanahair kita, dengan bermula di Johor," ujar beliau dalam kenyataan, hari ini.

Hassan menambah, Muhyiddin, selaku bekas timbalan presiden Umno, bekas timbalan perdana menteri dan bekas menteri besar Johor mempunyai pengaruh yang besar di Johor.

"PKR dan rakan-rakan Pakatan Harapan di Johor berazam untuk membentuk satu kekuatan politik yang berkesan dan kuat di Johor dalam menghadapi pilihan raya umum akan datang.

" Kami mengalu-alukan Muhyiddin untuk bersama-sama dalam gelombang kebangkitan rakyat di Johor untuk sebuah kerajaan yang adil, telus, tidak rasuah dan mesra rakyat, " katanya.

[Baca berita penuh]

Lihat Komen
ADS