Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita

Polis mengesahkan kejadian murid berusia 10 tahun cedera dirotan di sebuah maahad tahfiz di Sungai Petani yang menjadi viral di laman sosial.

Ketua Polis Daerah Kuala Muda ACP Md Zukir Md Isa berkata siasatan awal mendapati kejadian itu melibatkan tiga murid lelaki berusia 10 tahun yang dirotan seorang ustaz gantian di maahad terbabit.

"Punca kejadian dipercayai kerana ketiga-tiga pelajar berkenaan hendak melarikan diri dari asrama," katanya dalam satu kenyataan semalam.

Gambar seorang kanak-kanak dengan kesan rotan di badan dan kepala menjadi viral di laman sosial apabila dikatakan dipukul seperti penjenayah.

Beliau berkata siasatan itu dijalankan selepas anak kepada pengasas maahad tahfiz terbabit membuat laporan polis menafikan penglibatan maahad tahfiz tersebut dalam kes berkenaan setelah ia menjadi viral.

Katanya laporan polis dibuat lelaki berusia 46 tahun itu di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuala Muda, pada pukul 11.50 pagi semalam.

Bagaimanapun, katanya pihaknya akan menjalankan siasatan lanjut memandangkan polis masih belum menerima laporan daripada ketiga-tiga mangsa.

- Bernama

Lihat Komen
ADS