Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Saya tak tahu-menahu permintaan Azizulhasni, kata MB T'ganu
Diterbitkan:  Aug 17, 2016 9:55 PM
Dikemaskini: Aug 20, 2016 4:24 AM

Menteri Besar Terengganu, Ahmad Razif Abdul Rahman berkata, beliau tidak tahu-menahu mengenai sebarang permintaan untuk mendapatkan bantuan kerajaan negeri oleh pelumba basikal negara, Azizulhasni Awang sebelum ini.

"Saya ingin menjelaskan perkara yang dibangkitkan oleh Azizulhasni, yang sedang tersebar di media sosial, tidak dibawa ke perhatian saya," katanya dalam kenyataan.

Azizulhasni yang memenangi pingat gangsa dalam acara berbasikal keirin di Sukan Olimpik Rio 2016 yang sedang berlangsung sebelum ini secara sinis mengucapkan terima kasih kepada MB Terengganu kerana tidak membantunya apabila beliau meminta kerajaan negeri membantunya membeli basikal untuk tujuan latihan.

Katanya, permintaan beliau yang kemudiannya disusuli oleh pasukan pengurusannya juga tidak mendapat sebarang jawapan.

Bagaimanapun, ujar Azizulhasni, pihaknya berharap MB akan melihat perkara ini dalam semangat positif sebagai pembuka mata kepada semua yang terlibat dalam membangunkan sukan negara.

Dalam semangat yang sama, Ahmad Razif berkata, beliau bersedia untuk bertemu Azizulhasni secara peribadi bagi menyampaikan rasa bangga semua rakyat Terengganu atas pencapaian tersebut serta mendengar apa-apa jua perkara yang ingin dibangkitkan.

"Saya bersedia untuk bertemu dengan Azizul dan mendengar apa jua luahan dengan hati yang terbuka," tambah Ahmad Razif.

[Baca berita penuh]

Lihat Komen
ADS