Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
story images
story images
mk-logo
Berita
'Budak kecil' minta Nazri jangan angkuh
Diterbitkan:  Aug 31, 2016 7:39 PM
Dikemaskini: 11:47 AM

Anggota Jawatankuasa Penaja Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) Syed Saddiq Syed Abdul Rahman boleh dianggap "budak kecil" namun juara debat itu mengingatkan, orang "kecil" adalah pihak yang memilih seseorang ahli politik.

"Jangan angkuh. Orang kecil, budak kecil yang anda perlekeh adalah orang yang melantik anda dan tidak lama lagi menjadi orang yang menyingkirkan anda," katanya dalam kenyataan dikeluarkan hari ini.

Syed Saddiq berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Menteri Pelancongan dan Kebudayaan Datuk Seri Nazri Aziz yang menganggapnya sekadar "budak kecil" dan tidak perlu dilayan.

Nazri memberikan reaksi itu pada 30 Ogos selepas Syed Saddiq menggesa pemimpin Umno tidak bersikap 'hipokrit'.

Kata Nazri tidak penting baginya untuk mengulas kenyataan pemimpin BERSATU itu.

"Dia seorang budak, saya tak kenal dialah. Tak penting. Kamu mahu saya ulas, (dia mesti) seorang ahli politik sebenar. Seseorang yang telah dipilih oleh rakyat," katanya

Menurut Syed Saddiq dia lebih rela dianggap "budak kecil" yang memperjuangkan kepentingan rakyat Malaysia berbanding "budak tua" yang memperjuangkan tuannya.

Dia juga berkata ada jutaan pengundi lain yang membawa Nazri 'berkuasa' (melalui pilihan raya) dan mereka juga boleh menyebabkan kejatuhannya.

[Baca berita asal]

Lihat Komen
ADS