Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita
Polis Johor perkemas kertas siasatan terhadap 'Superman' Hew
Diterbitkan:  Mar 25, 2017 12:59 PM
Dikemaskini: 5:03 AM

Polis Johor sedang memperkemaskan kertas siasatan membabitkan bekas anggota DAP Hew Kuan Yau sebelum diserahkan kepada Pejabat Timbalan Pendakwa Raya dalam masa terdekat untuk tindakan selanjutnya.

Timbalan Ketua Polis Johor Datuk Mohd Zakaria Ahmad berkata Hew yang direman empat hari bagi membantu siasatan berhubung penghinaan terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak melalui laman sosial, telah dibebaskan pada hari Khamis dengan jaminan polis.

"Bagaimanapun kertas siasatan terhadap beliau masih dibuka dan sedang diperkemaskan," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Upacara Perbarisan Hari Polis ke-210 peringkat Ibu Pejabat Polis Kontinjen Johor, di Johor Bahru hari ini.

Hew yang turut digelar 'Superman' ditahan polis di bangunan Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar), Pulau Pinang pada 20 Mac lalu susulan satu laporan polis yang dibuat ke atasnya di sana.

Bekas Ketua DAP Teluk Intan itu kemudian ditahan reman empat hari bermula 21 Mac bagi membantu siasatan menurut Seksyen 233 (1)(a) Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.

Hew didakwa membuat penghinaan itu pada 13 Mac lepas dengan memuat naik poster parodi filem Walt Disney, ‘Beauty and the Beast’ yang disertakan dengan gambar Najib dan isteri Datin Seri Rosmah Mansor.

- Bernama

Lihat Komen
ADS