Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita

Menteri Pelancongan dan Kebudayaan Datuk Seri Nazri Aziz berkata, beliau hanya mendiamkan diri ketika pertemuannya dengan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad semalam kerana tidak ditanya sebarang soalan.

"Jadi saya hanya menunggu dia bertanya apa-apa kepada saya. Dia tak tanya dan saya tak mahu ganggu privasi dia sedang menikmati cendol.

"Sebagai penghormatan, saya hanya menunggu dia, (tetapi) dia tak bertanya," kata Nazri ketika dihubungi Malaysiakini.

Pada program anjuran Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) malam tadi, Mahathir mendedahkan bahawa Nazri berusaha bertemunya apabila berhenti untuk menikmati cendol dan laksa di sebuah gerai terkenal di Kuala Kangsar.

Bagaimanapun, Menurut Mahathir, Nazri hanya mendiamkan diri semasa pertemuan itu.

Hormati majlis

Menurut Nazri, beliau mahu menghormati majlis kerana terdahulu, Naib Presiden BERSATU, Datuk Hamidah Osman berkata, tiada ucapan akan disampaikan di kawasan gerai-gerai berkenaan.

"Ia adalah kesempatan bagi mereka, bukan saya, jadi saya hormati apa yang mereka tanya saya, jadi saya tak berkata apa-apa.

"Tetapi saya banyak bercakap dengan orang di sebelah kanan saya, kerana dia tanya soalan, jadi saya jawab. Tetapi Mahathir tak tanya apa-apa kepada saya," kata Nazri.

Nazri berkata, Mahathir kemudian menyebut mengenai Sungai Perak dan mahu melihat kawasan berkenaan.

"Kami hanya ikut dia, kemudian dia bercakap dengan orang yang berdiri dekat kami dan kata dia nak pergi, dan saya ucapkan selamat jalan, itu sahaja," katanya.

[Baca berita penuh]

Lihat Komen
ADS