Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita

Khabar angin kononnya ada wakil rakyat PKR akan berpaling tadah beberapa hari lalu didakwa Tan Sri Noh Omar sengaja direka parti itu untuk mengalih perhatian ramai daripada masalah yang melanda mereka.

Kata Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan itu helah berkenaan memang menjadi kegemaran PKR sebagai cara untuk melupakan sementara kemelut yang melanda ketika ini.

"Itu memang cara mereka. Kalau tak selesaikan masalah, mereka akan cipta masalah baru," katanya kepada media selepas merasmikan sambutan Hari Belia Selangor di Sekolah Menengah Kebangsaan Taman Medan, Petaling Jaya Hari ini.

Noh yang juga pengerusi perhubungan Umno Selangor sebelum itu diminta mengenai perkembangan semasa politik di negeri berkenaan ekoran keputusan PAS memutuskan kerjasama politik dengan PKR.

Dapat maklumat PKR

Usul yang diterima sebulan suara pada muktamar PAS baru-baru ini memungkinkan wakil rakyat parti terbabit keluar daripada kerajaan yang kini dibentuk bersama PKR dan DAP.

Pada 3 Mei lalu Malaysiakini melaporkan, empat ADUN PKR dan dua ADUN bebas menghadap Sultan Selangor kononnya menarik balik sokongan terhadap Menteri Besar Datuk Seri Azmin Ali.

Bagaimanapun seorang daripada nama yang disebut-sebut itu, Rodziah Ismail, menafikan spekulasi berkenaan.

Kata Noh, khabar angin empat wakil rakyat PKR bercadang melompat parti itu adalah salah satu contoh bagaimana parti terbabit sengaja mencipta isu/

"Siapa yang mulakan (khabar angin itu)? (Ia dimulakan) sesama mereka. Akhirnya di Selangor - dari dulu - lebih banyak politik," katanya.

Beliau juga berkata, memang menjadi rahsia umum wujud dua kem berbeza dalam PKR ketika ini. Antara lain, katanya, disebabkan penahanan dan pendakwaan pemimpin pemuda parti itu, Datuk Adam Rosly Abdullah baru-baru ini.

"Saya dapat maklum dalam mesyuarat PKR.

"Dalam PKR tidak dapat dinafikan, ada dua kem. Mereka sesama mereka bertelagah, lepas tu mereka cipta satu masalah baru," katanya.

Pakatan Harapan kini menguasai 29 kerusi Dewan Undangan Negeri Selangor dengan 14 daripadanya adalah wakil DAP, 13 PKR dan dua Parti Amanah Negara (AMANAH).

PAS pula menguasai 13 kerusi manakala Umno 12.

[Baca berita asal]
 

Lihat Komen
ADS