Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita

PARLIMEN | Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dipercayai cuba melaga-lagakan pemimpin Umno dengan pelbagai cara, termasuk membuat tuduhan terhadap Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.

Anggota Parlimen Kinabatangan Datuk Seri Bung Moktar Radin berkata beliau percaya semua tuduhan yang dibuat oleh Dr Mahathir itu sekadar permainan politiknya.

"Apa yang saya tahu, ini ialah propaganda politik dan cubaan Dr Mahathir melaga-lagakan pemimpin Umno antara satu sama lain,” katanya kepada pemberita di parlimen hari ini.

Katanya lagi pembangkang termasuk Dr Mahathir telah menggunakan pelbagai isu seperti 1MDB dan cukai barangan dan perkhidmatan (GST).

Bagaimanapun katanya di sebalik helah itu rakyat mulai sedar bahawa ia tidak benar.

"Saya yakin 100 peratus ia hanya satu strategi politik oleh Dr Mahathir," katanya.

Dalam catatan di blog semalam, Dr Mahathir menimbulkan semula isu pengisytiharan harta dibuat Ahmad Zahid selepas dilantik sebagai Ketua Pemuda Umno pada 1996.

Bekas perdana menteri itu mendakwa Ahmad Zahid gagal memberikan jawapan yang jelas berhubung wang RM230 juta dalam akaunnya.

Dr Mahathir yang kini menjadi pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) juga mendakwa Zahid pernah menemuinya apabila dilantik sebagai timbalan perdana menteri untuk memohon simpati dan sokongan untuk menggantikan Datuk Seri Najib Razak.

Dr Mahathir berkata demikian sebagai menjawab serangan Ahmad Zahid yang membangkitkan isu keturunan bekas bosnya itu.

Lihat Komen
ADS